People & Planet – czynimy świat lepszym, jednocześnie myśląc o klientach

Materiał partnera
opublikowano: 2020-12-02 18:07
zaktualizowano: 2020-12-03 08:18

Rozmowa z dr. Mariuszem Szeibem, prezesem Texet Poland

W jaki sposób stali się państwo częścią szwedzkiej grupy?

Firmę założyłem w 1994 r. – byliśmy dystrybutorem kilku marek odzieży promocyjnej. W 2000 r. Texet Sweden namówiło nas, abyśmy zostali dystrybutorem ich produktów. W 2007 r. weszliśmy w skład New Wave Group. Przyznam, że w tamtych latach przeszkodą w rozwoju mogła być wyższa cena jakościowej odzieży promocyjnej – niewiele firm uważało, że ta jest równie ważna, co odzież prywatna. Jednak od tamtego czasu zupełnie zmieniły się preferencje przedsiębiorców – każdy chce łączyć swoje logo z produktem wysokiej jakości i dbać o pracowników również poprzez ubieranie ich w odzież, którą będą chcieli nosić z przyjemnością także w weekendy.

Teraz mamy jednak pandemię, podczas której branże eventowa i reklamowa mocno ucierpiały.

Tak, rok 2020 był trudny, ale przeszliśmy go suchą stopą. Choć zanotowaliśmy spadki w sprzedaży w II kwartale, teraz szybko je odrabiamy. Wyraźny wzrost zainteresowania jakościową odzieżą wynika z tego, że pracodawcy chcą wynagrodzić swoim pracownikom czas pracy zdalnej i izolacji od współpracowników. Ludzie, pracując z daleka od firmy, tym bardziej potrzebują czuć jej duszę, ów słynny „team spirit”. Tej więzi nie da się podtrzymać odzieżą niskiej jakości.

Szwedzkie firmy kojarzą się z dbałością nie tylko o planetę, ale też o ludzi. Jak to wygląda „po polskiej stronie”?

Podczas pandemii nie zwolniliśmy ani jednej osoby. Jeśli już musimy robić oszczędności, obniżamy pensje również w zarządzie – o dokładnie ten sam procent. Nie znam zbyt wielu firm, które miałyby tak niską rotację pracowników jak Texet Poland. Bardzo się cieszę, że firma, która jest moim dzieckiem, ma filozofię zbieżną z moim światopoglądem. Dzięki temu mogę identyfikować się w pełni nie tylko z tym, co robię w ramach hobby, lecz również zawodowo. Dodam, że podczas pandemii staramy się też wspierać naszych partnerów – uruchomiliśmy linie faktoringowe z wydłużonym terminem płatności.

Jakie mają państwo plany na przyszłość?

Wprowadzamy nowe produkty, umożliwiamy naszym partnerom spotkania wirtualne w naszym showroomie. Szczególną uwagą obdarzamy rozwój marki Cottover. Wielu przedsiębiorców dopiero podczas pandemii – gdy zostaliśmy zamknięci w domach i musieliśmy się zatrzymać w naszym pędzie – zauważyło, że od dawna przeciągamy strunę z bezwzględnym rozwojem, nie zważając na jego skutki. Dlatego wiele firm wybiera teraz tę markę, ponieważ zaczęły zwracać uwagę na to, co dalej stanie się z naszą planetą – naszym malutkim punkcikiem we wszechświecie. Po prostu – People & Planet.

Polska część szwedzkiej grupy
Texet Poland, będący częścią szwedzkiej grupy New Wave Group, od 2007 r. zajmuje się dystrybucją wysokiej jakości odzieży promocyjnej takich marek jak James Harvest, Printer, DAD, Frost, ProJob oraz innowacyjnych skandynawskich upominków (Sagaform) na terenie Polski i dziesięciu krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Ostatnio ofertę wzbogaciły również nowe marki: Derby of Sweden, Victorian, Vakinme i ByOn.

Firma dumna jest szczególnie z ekologicznej odzieży Cottover, produkowanej zgodnie z wytycznymi m.in.: Fairtrade, GOTS, Oeko-Tex, Nordic Ecolabel czy Textil Exchange. Produkty Cottover powstają ze szczególną dbałością o planetę i zrównoważony rozwój na każdym etapie łańcucha dostaw – nie tylko na jego wybranym odcinku. Niezwykle popularne są również koszulki biegowe T-shirt Run produkowane z poliestru wybarwianego w przyjazny środowisku sposób. Podsumowując: surowiec i uprawa, adekwatne wynagrodzenie dla pracowników, certyfikaty bezpieczeństwa dla budynków fabrycznych, dbałość o prawa kobiet czy czysty transport dalekomorski – to wszystko składa się na motto marki: People & Planet.

Texet Poland prowadzi dystrybucję za pośrednictwem blisko tysiąca agencji reklamowych oraz dystrybutorów zagranicznych. W odzież marki James Harvest & Printer ubrało się w 2019 r. ponad 5 tys. znanych firm polskich i światowych, dumnie prezentując na niej logo swojej firmy.

Texet Poland ma magazyny pod Poznaniem, ale dzięki wzajemnemu wsparciu sieci firm w ramach New Wave Group ciągłość dostaw zapewniają również magazyny w Belgii, Szwecji, Finlandii, we Włoszech, Szwajcarii czy Austrii. Czekają w nich miliony sztuk wysokojakościowej odzieży, gotowej do natychmiastowej personalizacji. Jest to zarówno tzw. casual wear, jak i odzież dla biznesu.

Założycielem Texet Poland jest dr Mariusz Szeib, znany nie tylko jako przedsiębiorca, lecz również pomysłodawca i organizator Freedom Charity Run, członek organizacji filantropijnej Lions Clubs, maratończyk, zaangażowany w zbieranie funduszy na rzecz dzieci ze spektrum autyzmu oraz budowę szkół, m.in. w Nepalu, Rwandzie czy Tanzanii. Wkrótce zostanie opublikowana jego książka „Ósmy kontynent”, w której pisze o swoich doświadczeniach z maratonów na siedmiu kontynentach. Jednym ze współautorów książki jest prof. Leszek Balcerowicz.