
Koncern przewyższył również szacunki Wall Street dotyczące przychodów w czwartym kwartale 2020 roku, ponieważ druga runda blokad pobudziła popyt na produkty takich marek jak Tostitos, Cheetos i Gatorade, które są bardziej dostosowane do konsumpcji w domu.
Przychody netto PepsiCo w okresie od października do grudnia 2020 roku wzrosły o 8,8 proc. do 22,46 mld USD. Analitycy ankietowani przez Refinitiv szacowali, że będzie to 21,8 mld USD.
Przychody spółki zależnej Frito-Lay ze sprzedaży przekąsek wzrosły w Ameryce Północnej o 5 proc. Sprzedaż napojów zwiększyła się z kolei o 5,5 proc.
Koncern podał w czwartek, że spodziewa się jednocyfrowego wzrostu rocznych przychodów organicznych i wysokiego jednocyfrowego wzrostu skorygowanych zysków w 2021 roku. Spółka ogłosiła również, że roczna dywidenda, którą planuje wypłacić w czerwcu, będzie wyższa o 5 proc.