"W postępowaniu przetargowym na zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych, wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania, ubiegały się dwa podmioty - Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz oraz Newag. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła bydgoska Pesa, która zrealizuje zamówienie za kwotę 131 199 991,80 mln zł brutto" - czytamy w komunikacie.
Komisja przetargowa, przy wyborze najkorzystniejszej oferty, kierowała się w 45% kryterium ceny (z czego 33 pkt procentowe stanowiła cena brutto za dostawę pojazdów i 12 pkt procentowych cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1km przebiegu pojazdu), 40% wskaźnikiem NPV, a w 15% współczynnikiem niezawodności i gotowości technicznej pojazdu, podano również.
Nowe lokomotywy, od października 2015 roku, poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane. Trafią na trasy: Ełk - Korsze, Ełk - Olecko - Suwałki, Rzeszów - Zamość, Rzeszów - Zagórz, Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn, Piła - Krzyż. Nowy tabor będzie przystosowany do prędkości nie mniejszej niż 140 km/h.
W ramach finansowania projektu PKP Intercity aplikowało o środki unijne - w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (POIiŚ). Projekt uzyskał wsparcie w wysokości 67,2 mln zł
Pesa ma najkorzystniejszą ofertę na lokomotywy dla PKP IC
Oferta Pesy Bydgoszcz, warta 131,2 mln zł brutto, została uznana przez PKP Intercity (PKP IC) za najkorzystniejszą w przetargu na dostawę 10 lokomotyw spalinowych, podał przewoźnik.