Piątek w Pulsie: Huzar Europy, czyli wzór do naśladowania

opublikowano: 2003-05-15 22:53

W czwartek, w siedzibie radiowej „Trójki” spotkali się uczestnicy konkursu Huzar Europy, zorganizowanego przez program III Polskiego Radia i Puls Biznesu. Wybór padł na Artura Dyro, jednego z założycieli firmy Young Digital Poland. Jury uznało, że multimedialne produkty tej firmy odniosły już sukces na rynkach Unii Europejskiej i są już wizytówką naszego kraju.

— To dla nas wielkie wyróżnienie — tym bardziej że jesteśmy firmą z polskimi korzeniami. Nasz kraj nie musi się kojarzyć wyłącznie z agroturystyką, ale i z nowoczesnymi technologiami — mówi Artur Dyro.

Zwycięzca otrzymał centralę telefoniczną firmy ASCOM oraz bezpłatną emisję reklam w „PB” i „Trójce” — w obu przypadkach o wartości 20 tys. zł. Wyróżnienia przypadły menedżerom z firm Silver & Amber, Logotec Engineering Group, ZAP Sznajder Batterien i Med & Life.

Redakcje radiowej „Trójki” i "Pulsu Biznesu” postanowiły pomóc młodym polskim przedsiębiorcom w zdobywaniu rynków Unii Europejskiej. Jak? Promując tych, którym się to już udaje. Tych, którzy od lat przecierają tamtejsze szlaki handlowe i zdobyli wartościowe przyczółki. Tych, którzy mają cenne doświadczenia i mogą się nimi podzielić. Bo przecież kto — jeśli nie oni — wie więcej na temat tamtejszych regulacji prawnych, mocnych konkurentów oraz bezkompromisowych konsumentów. Dlatego właśnie zamierzamy wyróżniać i nagradzać tych, którzy nie czekali na Unię Europejską, tylko już dawno zrozumieli, że kraje wspólnoty czekają na nich.

Postawiliśmy na ludzi młodych. Nasz finalista nie mógł mieć więcej niż 45 lat. Daliśmy szansę firmom małym i średnim, systematycznie zwiększającym eksport towarów i usług na rynki UE. Co szczególnie ważne — w rywalizacji mogli wziąć udział tylko wiodący lub wyłączni właściciele spółek. Przyjęliśmy też zasadę, by nie dyskryminować firm, które sprzedają pod obcą marką. Nie ukrywaliśmy jednocześnie, że większą sympatią będziemy darzyć tych, którzy potrafili stworzyć własny brand. Naszym celem było więc wyłonienie przedsiębiorców, którym moglibyśmy nadać status ambasadora, wizytówki Polski na rynkach unijnych, czyli Huzara Europy.

Do obu redakcji napłynęło kilkadziesiąt zgłoszeń kandydatów. Przekrój branż był imponujący — od producentów butów, zabawek, sprzętu medycznego, odzieży, po firmy wdrażające zaawansowane rozwiązania teleinformatyczne. Ostatecznie na posiedzeniu jury konkursu Huzar Europy, które odbyło się 16 kwietnia 2003 r. w redakcji ,,Pulsu Biznesu“, do ścisłego finału zakwalifikowano:

- Artura Dyro, Young Digital Poland

- Adama Pstrągowskiego, Silver & Amber

- Jerzego Dryndosa, Logotec Engineering Group

- Lecha Sznajdera, ZAP Sznajder Batterien

- Irenę Osiak, Med & Life.

Gratulujemy! Przypominamy, że kolejna edycja konkursu już w 2004 r., a jego rozstrzygnięcie tuż przed przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Za rok tamtejsze rynki nie będą już dla naszych firm „obcymi” i „zagranicznymi”. Warto o tym myśleć już teraz!

Więcej o konkursie w piątkowym "Pulsie Biznesu".

Zapraszamy do lektury!