Po drugiej stronie lustra skrywa się reklama

Zwierciadło mocno przykuwa uwagę — twierdzi pomysłodawca Abyss Glass. „Ożywia” je i wprowadza do marketingu

Decyzja o zakupie garnituru, koszuli czy nowej sukienki podejmowana jest najczęściej w sklepowej przymierzalni, przed lustrem. Może to być więc idealny moment do zwiększenia zaangażowania konsumenta. W jaki sposób? Pomysł podsuwa katowicki start-up technologiczny Abyss Glass. Stojący za projektem młodzi przedsiębiorcy, wykorzystując najnowsze technologie, „zamieniają” standardowe lustra w interaktywne wyświetlacze.

Wyświetl galerię [1/2]

PRZYCIĄGNĄĆ SPOJRZENIE: Arkadiusz Adamek, prezes Abyss Glass, przekonuje, że rozwiązanie ma olbrzymi potencjał. Firma rozwija system rozpoznawania m.in. emocji osób przeglądających się w reklamowym zwierciadle. ARC

— Klient, przymierzając ubranie, może otrzymać od razu pakiet informacji o innych wersjach kolorystycznych, rozmiarach, zestawie pasujących do niego akcesoriów lub od razu z poziomu panelu dotykowego zakupić produkt w sklepie internetowym — tak o możliwościach rozwiązań Abyss Glass opowiada Arkadiusz Adamek, prezes spółki. A to dopiero początek — nowatorski produkt może znaleźć zastosowanie w wielu branżach. Co istotne, firma pracuje nad zwiększeniem jego interaktywności. A swój system „uczy” rozpoznawać wiek i emocje przeglądających się w zwierciadłach.

Rozpoznaje klienta

Na lustrach tworzonych przez Abyss Glass wyświetlane mogą być dowolne treści multimedialne, teksty reklamowe i informacje dostosowane do miejsca i potrzeb użytkowników. Zwierciadła są skonfigurowane z panelem webowym, dzięki czemuadministrator systemu ma możliwości dodawania własnych komunikatów, zdjęć, animacji, aplikacji i uaktywniania ich w wybranym momencie. Możliwe jest także połączenie kilku luster i utworzenie jednej dużej powierzchni interaktywnej, a także wmontowanie głośników i funkcji nagrywania, dzięki czemu w przyszłości system mógłby być obsługiwany zarówno dotykowo, jak również głosowo.

Firma cały czas doskonali rozwiązanie. Dąży do jak najbardziej automatycznego i spersonalizowanego prezentowania komunikatów.

— Już teraz nasze lustro, za sprawą wmontowanych czujników, jest w stanie samoczynnie rozpoznać, czy stoi przed nim dziecko, nastolatek, dorosły czy osoba starsza, kobieta czy mężczyzna. Dodatkowo system potrafi określić podstawowe emocje wyrażane przez człowieka— radość, smutek, rozczarowanie. Pracujemy nad zwiększeniem jego precyzji. Takie funkcje tworzą olbrzymie możliwości marketingowe i sprzedażowe. Na rynku coraz popularniejsze stają się rozwiązania digital signage, czyli interaktywne wyświetlacze zastępujące standardowy plakat reklamowy. My idziemy o krok dalej, bazując na analityce wizyjnej — dajemy możliwość zaangażowania wizerunku i emocji konsumenta w przekazie marketingowym — zaznacza Arkadiusz Adamek.

Dopasowane komunikaty

Prezes Abyss Glass zapewnia, że firma kończy obecnie wdrażanie systemu w oddziałach jednej z instytucji finansowych (szczegóły nie mogą zostać ujawnione przed finalizacją prac). Dodatkowo, w związku z udziałem w programie Startupy w Pałacu, zainteresowanie konceptem i współpracą zadeklarowała spółka Inglot.

— Wcześniej interaktywne lustra zamontowaliśmy m.in. na stacjach benzynowych jednej z sieci w Czechach. Nasz produkt był wykorzystywany w projektach inicjowanych przez Urząd Miasta Katowice. Ale koncept może znaleźć zastosowanie również w salonach fryzjerskich, kinach, hotelach, sklepach, klubach i przestrzeniach publicznych. Wszystko zależy od potrzeb i kreatywności operatora — dodaje Arkadiusz Adamek.

Koncept został też doceniony przez środowisko startupowe. Abyss Glass uznano za Odkrycie Roku 2015, otrzymał też wyróżnienie w konkursie InfoShare Startup Zone oraz UPC Think Big. W kwietniu 2016 r. spółka zyskała również inwestorskie wsparcie — zainwestował w nią fundusz Aligo Capital.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Po drugiej stronie lustra skrywa się reklama