Polacy, Litwini i Węgrzy najrzadziej w regionie wyjeżdżają na wakacje

ISBNews
opublikowano: 15-06-2016, 11:40

Wyjazd na wakacje planuje w tym roku 36 proc. Polaków, najdłuższy będzie trwał średnio 12 dni, czyli o jeden dzień dłużej, niż w ubiegłym roku, wynika z badań Providenta.

Według Barometru Providenta, 49% Polaków nie planuje w tym roku wyjazdu na wakacje. Osoby, które pozostaną w domu na wyjeździe urlopowym nie były od 5 lat. Wynik ten plasuje Polaków w ścisłej czołówce krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Jedynie Litwini i Węgrzy rzadziej wyjeżdżają na wakacje - odpowiednio 67% i 50%. Najliczniej wakacje poza domem spędzają Rumunii (54%) i Bułgarzy (44%)

Najczęściej na wakacje wyjeżdżają osoby w wieku 15-24 lata, 19% z nich na pewno pozostanie w domu. W wieku 25-39 nie wyjedzie 32% Polaków, a powyżej 40. roku życia 56%.

Na najdłuższy wyjazd wakacyjny planujemy wydać średnio 2 300 zł. Najwięcej wydadzą osoby z gospodarstw domowych, w których są dzieci, średnio 2 660 zł, najmniej osoby bez dzieci - 1 600 zł.

"Najgorzej sytuowane gospodarstwa są skłonne wydać na urlop 1 500 złotych. Natomiast rodziny, w których deklarowany dochód jest powyżej 5 tysięcy złotych, na letnie przyjemności mogą przeznaczyć 3 600 zł" - wynika z badań.

Połowa Polaków (52%) Polaków sfinansuje swoje wyjazdy wakacyjne z oszczędności, a 24% z bieżących dochodów. 4% na wyjazd pożyczy pieniądze, dwa razy więcej, niż w ubiegłym roku, dotyczy to szczególnie rodzin czteroosobowych, wynika z Barometru. 

Respondenci, którzy zaplanowali wakacje dużo wcześniej i podjęli decyzję, że będą oszczędzać na ten cel, potrzebowali średnio 8 miesięcy na zebranie odpowiedniej kwoty, czyli pół miesiąca krócej, niż w ubiegłym roku. Średnio odkładali ok. 290 złotych miesięcznie.

Prawie dwie trzecie badanych (61%) do miejsca wypoczynku dotrze samochodem, 31% komunikacją zbiorową (pociąg, samolot, autobus), a 8% nie wie jeszcze, czym będzie podróżowało na tegoroczne wakacje.

"Barometr Providenta" to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 03-05.06.2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

 

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane