Polacy zaczynają spędzać weekendy za granicą Po niższej cenie Tylko nie urlop

Agnieszka Ostojska
24-11-2000, 00:00

Polacy zaczynają spędzać weekendy za granicą

Coraz większą popularnością wśród polskich biznesmenów cieszą się weekendowe wypady do europejskich stolic. Linie lotnicze, biura podróży i instytucje promujące zachodnie stolice starają się zainteresować bogatszych Polaków tą formą wypoczynku.

Polacy coraz częściej spędzają weekendy w europejskich stolicach. Biura podróży i linie lotnicze wychodzą z ofertą naprzeciw nowemu dla naszego rynku zapotrzebowaniu. Organizują nie tylko połączenia samolotowe, rezerwacje hotelu czy wynajęcie samochodu. Chętni mogą skorzystać z usług polskojęzycznego pilota, zarezerwować przed wyjazdem bilety do teatru czy na koncert.

— Na weekendy do wielkich aglomeracji europejskich wyjeżdżają najczęściej pary. Rzadko kiedy jedna osoba, a jeszcze rzadziej rodzice z dziećmi. Najwięksi amatorzy to osoby dobrze zarabiające, w średnim wieku. Nasi stali klienci korzystają z naszych usług przynajmniej raz w miesiącu. Wśród nich przeważają jeszcze cudzoziemcy, pracujący i mieszkający na stałe w Polsce, ale ich udział zmniejsza się — tłumaczy Tim Hyland, dyrektor biura podróży Travel Express, które specjalizuje się w organizacji tego typu wyjazdów.

Po niższej cenie

Niektóre miasta starają się przyciągnąć turystów specjalnymi promocjami. Kopenhaga zatłoczona w lecie, zimą świeci pustkami. Biuro promocji miasta stara się przedłużyć sezon turystyczny na cały rok.

— Przy współpracy z Duńską Izbą Turystyki organizujemy weekendy w Kopenhadze. Pakiet obejmuje przelot, przejazd kolejką z lotniska do centrum miasta oraz dwa noclegi w hotelu o wysokim standardzie. Całość kosztuje 292 USD (około 1,3 tys. zł) — wyjaśnia Szymon Żaliński ze Skandynawskich Linii Lotniczych SAS.

Według niego, biorąc pod uwagę polskie zamiłowanie do podróży, tego typu wyjazdy mają szanse zadomowienia się w krajowej ofercie turystycznej na stałe. Dobrze zarabiający ludzie mają zwykle niewiele czasu wolnego. Starają się jednak go wykorzystać w maksymalnie efektywny sposób.

Tego samego zdania są przedstawiciele biura promocji Sztokholmu.

— Nasz produkt ma dopiero trzy miesiące i cieszy się coraz większą popularnością. Za 350 USD (około 1,5 tys. zł) polski turysta może polecieć do Szwecji. W cenę wliczone są również 2 noclegi w czterogwiazdkowym hotelu, karta upoważniająca do bezpłatnego korzystania ze środków komunikacji miejskiej oraz do wejść do muzeów po obniżonej cenie — tłumaczy Beata Kacprzyńska, menedżer biura w Warszawie firmy PM Skandynavia Tourist Consulting.

Tylko nie urlop

Im więcej wolnych dni w kalendarzu, tym chętniej Polacy wykorzystują je na krótką wizytę w ciekawym mieście. Kilkudniowe wypady cieszą się popularnością przez cały rok, ale szczególne zainteresowanie biura podróży odnotowują w okresie świąt.

— W przedłużone weekendy najchętniej odwiedzane są Rzym, Ateny i Madryt — wyjaśnia Dariusz Rozum, zastępca dyrektora do spraw sprzedaży w Orbis Travel.Agnieszka Ostojska

a.ostojska@pulsbiznesu.com.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Ostojska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / / Polacy zaczynają spędzać weekendy za granicą Po niższej cenie Tylko nie urlop