Polski biznes zajechał na Łotwę niskopodłogowym autobusem

Jacek Zalewski
opublikowano: 2001-05-31 00:00

Polski biznes zajechał na Łotwę niskopodłogowym autobusem

Ryskie Centrum Kongresów gości wystawę POLEXPORT 2001, przygotowaną przez Polsko-Litewską Izbę Gospodarczą Rynków Wschodnich oraz Polexpo Exhibitions, a dofinansowaną przez MG. Patronat nad biznesową wyprawą nad Dźwinę objął prezydent Aleksander Kwaśniewski, który otworzył w Rydze seminarium „Współpraca gospodarcza Polska — Łotwa 2001”.

Po raz pierwszy w historii nasze firmy prezentują się na Łotwie w sposób tak zorganizowany. Prawie 100 wystawców z całego kraju zajmuje 1500 mkw. powierzchni netto. Centrum Kongresów okazało się za małe, ale organizatorzy poratowali się wielkim namiotem. Reprezentowane są najróżniejsze branże — motoryzacja, budownictwo, meble i wyposażenie wnętrz, odzież, chemia i kosmetyki, materiały sanitarne, ozdoby, a nawet pirotechnika. Zdecydowanie przeważa sektor MSP, ze wskazaniem na przedsiębiorstwa małe.

Lokomotywą wystawy jest jednak produkt potentata — autobusowy „jamnik” Solaris Urbino. Neoplan Polska został jednym ze zwycięzców ogólnoeuropejskiego przetargu na dostawę taboru komunikacyjnego dla stolicy Łotwy. Spośród 285 nowych ryskich autobusów aż 148 pochodzić będzie z podpoznańskiego Bolechowa. Pierwszy egzemplarz cieszy się zrozumiałym zainteresowaniem przyszłych pasażerów.

Łotewski rynek pozornie wydaje się mało atrakcyjny, jako że kraj liczy tylko 2,5 mln potencjalnych konsumentów. Jednak idzie tam dosłownie wszystko, szczególnie w grupie artykułów codziennego użytku oraz konsumpcyjnych. Dobrze to rozumieją firmy, szukające w Rydze handlowych kontaktów. Koszty uczestnictwa w wystawie z pewnością zwrócą im się z naddatkiem.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface