Polskie e-sklepy poprawiają obsługę

opublikowano: 12-09-2019, 22:00

W handlu internetowym najlepiej wypadł e-sklep z cyfrówkami. Dla branży problemem wciąż jest obsługa zwrotów.

Mniejsze e-sklepy, budowane z myślą o polskich klientach, lepiej radzą sobie z obsługą i są bardziej przyjazne niż zagraniczni giganci. Taki jest jeden z wniosków z drugiej edycji badania Koszyk Roku, przeprowadzonego przez obsługującą płatności odroczone w internecie firmę Twisto.

— Sprawdziliśmy, które sklepy mają najbardziej przyjazny proces zakupowy, co oznacza, że nie skupialiśmy się na asortymencie czy cenach, ale na tym, jak łatwe, wygodne i intuicyjne jest kompletowanie zamówienia, wybór sposobu dostawy i płatności, podsumowanie zamówienia oraz jak dobre jest wsparcie klienta w tym procesie. Uwzględniliśmy 200 kryteriów — tłumaczy Krzysztof Blinowski, country manager w Twisto Polska.

Pod uwagę wzięto 100 e-sklepów, które wybrano ze względu na ich popularność wśród klientów.

— W tej edycji mocniej skupiliśmy się na tym, jak funkcjonują zakupy za pomocą urządzeń mobilnych. Powód jest prosty: w e-sklepach klienci mobilni odpowiadają już nie tylko za większość wizyt, ale też za większość transakcji — mówi Krzysztof Blinowski. W rankingu ogólnym wygrał e-sklep cyfrowe.pl, sprzedający głównie sprzęt i akcesoria fotograficzne. Był on też najlepszy w rankingu „desktopowym”, czyli oceniającym wygodę zakupów za pomocą komputera. W rankingu mierzącym łatwość zakupów w wersjach mobilnych e-sklepów najlepszy okazał się Wittchen. Przy okazji rankingu spółka Edisonda, należąca do firmy Grant Thornton, sprawdziła, jak e-sklepy radzą sobie z obsługą zwrotów. Tu już tak dobrze nie było.

— Zbadaliśmy politykę zwrotów w 50 e-sklepach, bo dobra obsługa zwrotów jest czymś, co pomaga w budowaniu lojalności klientów i zwiększa ich konwersję. Sporo jest do poprawienia. Jedna trzecia e-sklepów, które prowadzą też stacjonarne placówki, nie przyjmuje w nich zwrotów zakupów z internetu, co jest najbardziej naturalną formą. 70 proc. wymaga dołączenia do zwrotu formularza odstąpienia od umowy, ale tylko 50 proc. przesyła go klientom wraz z zakupami. Większość sklepów nie informuje też klientów o tym, w jakim terminie odda im pieniądze za zakupy — mówi Katarzyna Czeremańska z Edisondy.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy