Polskie ePłatności na zakupach. Przejęły udziały w start-upie

ANB
opublikowano: 2023-05-09 20:00

Rozwój spółki Qrtag przez lata finansowany był przez fundusze venture capital. Inwestorzy zdecydowali się na tzw. exit i odsprzedali udziały operatorowi e-płatności.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • co skłoniło Polskie ePłatności do nabycia udziałów w spółce technologicznej
  • które fundusze wspierały jej rozwój
  • jaki jest obecnie poziom popularności rozwiązań lojalnościowych wśród Polaków
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

QRtag zmienia skład właścicielski. Spółka wdrażająca rozwiązania lojalnościowe dla sklepów różnych branż i sieci handlowych przykuła uwagę Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności, firmy działającej na rynku płatności bezgotówkowych, na tyle mocno, że ta zdecydowała się nabyć jej udziały. O transakcji informuje fundusz venture capital YouNick Mint, który wspólnie z Aligo VC finansował QRtag i wspierał od najwcześniejszego etapu rozwoju start-upu. Obydwa fundusze odsprzedały Polskim ePłatnościom cały pakiet posiadanych udziałów w QRtag.

Wejście w nowy biznes
Wejście w nowy biznes
Rozwiązania lojalnościowe zyskują na popularności, co dostrzegły Polskie ePłatności. Zakupiły udziały w technologicznej spółce QRtag tworzącej rozwiązania do lojalizacji klientów sklepów.
Adobe Stock

QRtag w ostatnich latach pracował nad zautomatyzowanym systemem do tworzenia aplikacji lojalnościowych dla firm pod nazwą LoyaltyClub. Wspólnie z nowym partnerem strategicznym będzie kontynuować prace na technologią.

- Już teraz jesteśmy liderem na rynku aplikacji lojalnościowych, jednak wspólnie z Polskimi ePłatnościami jesteśmy w stanie zmienić ten rynek - zapewnia Paweł Gogołek, członek zarządu QRtag, cytowany w komunikacie.

Na przestrzeni lat QRtag sam przeszedł strategiczną metamorfozę. Firma zaczynała w 2016 r. od aplikacji mobilnych tworzonych dla miast i instytucji kultury. Dopiero później, dostrzegając potrzeby konsumentów i sektora handlowego, skupiła się na rozwiązaniu lojalnościowym dla sklepów.

Jak podaje Mateusz Nowak, dyrektor ds. strategii i M&A w Grupie Polskie ePłatności, dwie trzecie Polaków korzysta z aplikacji lojalnościowych. Loyalty Club jest rozwiązaniem dla sklepów, które nie chcą lub, ze względu na wysokie koszty, nie mogą sobie pozwolić na stworzenie własnej aplikacji lojalnościowej.

- Konsekwentnie realizowana wizja rozwoju firmy wsparta współpracą z inwestorami, pozwoliła QRtag zdobyć zaufanie klientów w dość wymagającym obszarze rynku. Cieszymy się że nasz fundusz mógł towarzyszyć spółce w tej drodze – mówi Piotr Danielewicz, menedżer inwestycyjny YouNick Mint.

Wartość transakcji nie została ujawniona. Fundusze Aligo VC i YouNick Mint natomiast inwestują w spółki na najwcześniejszym etapie ich rozwoju. Pierwszy z nich zrealizował rundę finansowania QRtag w 2016 r., drugi w 2020 r.