Czytasz dzięki

Poprawa nastrojów niemieckich konsumentów

opublikowano: 26-05-2020, 11:28

Czerwcowy wskaźnik GfK, odzwierciedlający nastroje niemieckich konsumentów, wzrósł, ale mniej niż oczekiwano, pisze Reuters.

Wskaźnik GfK, bazujący od badaniu opinii ok. 2 tys. niemieckich konsumentów, wzrósł do minus 18,9 z rekordowych minus 23,1 w poprzednim miesiącu. Ekonomiści oczekiwali wzrostu do minus 18,3.

Rolf Buerkl, badacz GfK uważa, że poprawie nastrojów konsumentów sprzyja stopniowe otwieranie gospodarki Niemiec. Podkreśla, że wciąż dominuje duża niepewność, bo konsumenci spodziewają się głębokiej recesji gospodarczej i wynikającej z niej możliwości utraty pracy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane