Marże zysku Porsche gwałtownie spadły w pierwszym kwartale bieżącego roku, co zmusiło firmę do obniżenia oczekiwań na rok 2025. Przyczyną tej korekty jest słabsza koniunktura na kluczowym rynku chińskim, wzrost kosztów łańcucha dostaw oraz amerykańskie taryfy celne, które zakłócają globalny przemysł motoryzacyjny. Zaktualizowana prognoza Porsche zakłada, że w 2025 r. przychody wyniosą od 37 do 38 mld EUR (42,17–43,31 mld USD), co stanowi spadek w stosunku do poprzedniej prognozy wynoszącej od 39 do 40 mld EUR. Firma oczekuje również, że marża zysku operacyjnego spadnie do przedziału 6,5–8,5 proc. z wcześniej zakładanych 10–12 proc.
Tymczasem sprzedaż w pierwszym kwartale 2025 r. skurczyła się o 1,7 proc. do 8,86 mld EUR, a zysk operacyjny grupy zmniejszył się o 40,6 proc. do 760 mln EUR.
Marka kontrolowana przez koncern Volkswagen zmaga się ze spadkiem popytu na pojazdy elektryczne, zmniejszeniem sprzedaży w Chinach oraz dodatkowymi kosztami wynikającymi z taryf na samochody importowane przez prezydenta USA Donalda Trumpa. Stany Zjednoczone wyprzedziły niedawno Chiny jako główny rynek Porsche dzięki silnemu popytowi na SUV-y Macan i Cayenne, jednak firma importuje wszystkie swoje samochody z Europy.
Porsche ostrzegło, że cła wprowadzone przez USA negatywnie wpłynęły na sprzedaż w kwietniu i będą miały również wpływ na wyniki w maju. Ze względu na dominującą niepewność, firma nie była w stanie oszacować skutków wykraczających poza te dwa miesiące. Tymczasem analitycy Citi szacują, że przy założeniu braku podwyżek cen, roczny koszt ceł może osiągnąć 2 mld EUR.