Portal Interia do podziału
Pakiet 20 proc. akcji w portalu Interia ma trafić w ręce inwestora finansowego. Wciąż aktualna jest też opcja wejścia partnera strategicznego. Negocjacje powinny zakończyć się we wrześniu.
Jak w kalejdoskopie zmienia się sytuacja w negocjacjach portalu Interia.pl z potencjalnymi partnerami. Ostatnią wersją był plan sprzedaży 33 proc. portalu firmie z branży telekomunikacyjnej. Obecnie udziałowcy krakowskiej spółki — technologiczny Comarch i medialny RMF FM — rozważają dwie opcje: pozyskania inwestora finansowego na 20 proc. walorów bądź sprzedaży części spółki partnerowi strategicznemu.
— Możliwe są różne scenariusze. Jeśli dojdziemy do porozumienia z inwestorem finansowym, może on przejąć 10 proc. akcji od obecnych akcjonariuszy, a kolejne 10 proc. w drodze podniesienia kapitału. Wciąż trwają też jednak negocjacje z firmami z branży — mówi Paweł Przewięźlikowski, wiceprezes Comarchu.
Przyznaje, że w drugim przypadku możliwa jest nawet opcja przejęcia pakietu większościowego przez firmę z branży teleinformatycznej bądź medialnej.
— Jeżeli Interią będzie zainteresowana duża, światowa firma np. z branży internetowej, nie będziemy kurczowo trzymać się granicy 33 proc. Taki partner zdecydowanie podniósłby rangę naszego serwisu — uważa Paweł Przewięźlikowski.
Negocjacje powinny zakończyć się już we wrześniu.
Jeżeli dojdzie do sprzedaży 20 proc. firmy podmiotowi z sektora finansowego, Interia mogłaby uzyskać na rozwój od 10 do 40 mln USD (42-172 mln zł). Cały portal jest bowiem wyceniany na 50-200 mln USD (215-860 mln zł). W tej chwili Interia ma 300 tys. zarejestrowanych użytkowników i notuje 25 mln tzw. odsłon miesięcznie.