Aplikacja powstała we współpracy z fundacją Salvador Association. Skargi można składać za pomocą kilku kliknięć w smatfonie, np. gdy użytkownik zauważy, że do wejścia budynku prowadzi zbyt wąska ścieżka albo prowadzą do niego nieprzystosowane schody.

Darmowa aplikacja działa w całej Portugalii. Wykorzystuje informację o lokalizacji użytkownika i interaktywną mapę, która pokazuje wszystkie budynki w okolicy. Jedno kliknięcie pozwala na ocenę sklepu albo restauracji pod kątem dostępności i przystosowania go do potrzeb osób niepełnosprawnych, np. zamieszczenie informacji o tym, czy budynek ma odpowiednią toaletę, parking i rampę. Użytkownik może też w łatwy sposób wypełnić za pomocą aplikacji formularz zgłoszenia skargi.
— Są już aplikacje, które pozwalają na przyznanie odpowiedniej liczby punktów dla budynków, z których korzystają ludzie niepełnosprawni, ale dotychczas żadna nie miała takiej funkcji, jak nasza — mówi Vera Bonvalot, członek zarządu European Disability Forum w Brukseli.