Spółka chce mieć w tym roku opanować 5 proc. polskiego rynku GPS. Planuje akwizycję i poprawę rentowności.
PPWK nadal pracuje nad dużym przejęciem. Miałoby dobrze wpłynąć na wyniki spółki. Na razie wprowadziło nowy produkt nawigacyjny i zamierza za jego sprawą podbić rynek GPS.
— Chcielibyśmy przeprowadzić jedną dużą akwizycję. Pracujemy nad tym już od dłuższego czasu — mówi Andrzej Ziemiński, prezes PPWK.
Nie chce jednak ujawnić, w jakiej branży działa obiekt przejęcia. Nowy nabytek mógłby poprawić rentowność netto spółki do 10-20 proc.
Kluczowy drugi kwartał
Zysk netto przypadający na akcjonariuszy PPWK wyniósł 621 tys. zł i był prawie czterokrotnie wyższy niż przed rokiem. Na jego wzrost najbardziej wpłynęły wyniki spółki zależnej EL2, która wypracowała 510 tys. zł zysku.
— Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów pracy EL2 — mówi Andrzej Ziemiński. Dodaje, że spółka wypracowała wynik lepszy niż jej główny konkurent — One2One, który miał 181 tys. zł zysku netto.
Przychody grupy PPWK w pierwszych trzech miesiącach 2008 r. były 17-krotnie większe niż przed rokiem i sięgnęły 43,44 mln zł. To rezultat konsolidacji. Na tak znaczny wzrost wpłynęło przede wszystkim przejęcie spółki DR, a w drugiej kolejności — wyniki EL2.
Andrzej Ziemiński podkreślił, że PPWK nie konsolidowało jeszcze Neotela. Rzeczywiste efekty budowy grupy widać więc będzie po drugim kwartale. W pierwszym kwartale Neotel miał kilkanaście milionów przychodów i 1,6 mln zł zysku netto.
Szarża Navigo
Zarząd PPWK zaznacza, że obecność w grupie spółek z różnych branż pomogła wykreować nowy produkt — Navigo 8i, który jest pierwszym interaktywnym programem GPS. To wspólne dziecko PPWK i El2. Wykorzystuje istniejący już kontent firm z grupy (treści), np. wirtualne plany wycieczek krajoznawczych. Spółka chce opanować w tym roku 5 proc. polskiego rynku nawigacji, szacowanego na 200-400 tys. urządzeń i programów.
System pozwala użytkownikom samodzielnie zgłaszać widoczne dla innych raporty o radarach, patrolach policji czy korkach.
— Chcemy konkurować z CB Radio — mówi Grzegorz Esz, wiceprezes PPWK.
Spółka chce sprzedawać system w kilku wersjach, m.in. jako oprogramowanie dla palmtopów. Rozmawia też z operatorami i producentami, którzy mogą sprzedawać urządzenia już z wgranym systemem Navigo. Trwają też negocjacje z operatorami komórkowymi o specjalnej taryfie na transfer danych (system wykorzystuje dostęp do internetu).
Strategia PPWK
- Budowa holdingu podzielonego na pięć pionów: telekomunikacyjny, kartografię i wydawnictwa, nawigację satelitarną, mobilne usługi dodane oraz usługi interaktywne.
- Wykorzystywanie powiązań między spółkami przy tworzeniu produktów i usług.
- Spółki wchodzące do grupy i ich zarządy stają się akcjonariuszami PPWK.