Problem branży gier

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2022-08-10 17:37

Firmy zajmujące się grami stoją w obliczu spowolnienia popytu na gry wideo z pandemicznych szczytów, co budzi wątpliwości co do ich zdolności do przetrwania spowolnienia gospodarczego – donosi agencja Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Simon Dawson

Rosnące ceny i brak przebojowych tytułów spowodowały problemy wydawców gier wideo Activision Blizzard Inc i Electronic Arts, które również walczą z opóźnieniami w łańcuchu dostaw i zmianą wyborów konsumentów ze względu na łagodzenie blokad.

Najnowszy dowód na to przyszedł we wtorek z platformy gier Roblox, której wzrost przychodów spadł do zaledwie 30 proc. z 83 proc. dwa kwartały temu.

Wydatki amerykańskich konsumentów na gry wideo spadły w czerwcu o 11 proc. i oczekuje się, że w tym roku spadną o 8,7 proc., wynika z danych firmy analitycznej NPD.