2 listopada 2005 r. rząd Cypru ogłosił, że planuje 1 stycznia 2008 r. do obiegu gotówkowego wprowadzić euro i zapoczątkował kampanię informacyjną na temat wspólnej waluty. Powołał też Joint Communication Commitee — Komitet ds. Komunikacji, w skład którego weszli przedstawiciele resortu finansów, banku centralnego i Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej. Wynikiem współpracy tych instytucji było stworzenie strategii komunikacyjnej dotyczącej wprowadzenie euro. Prezes Centralnego Banku Cypru powołał 18 stycznia 2005 r. jednostkę odpowiedzialną za przeprowadzenie działań informacyjnych. Zespół specjalistów wybrał najważniejsze tematy, wytyczył cele, rozpoczął współpracę z instytucjami i organizacjami.
Celem kampanii było m.in. przygotowanie społeczeństwa na wprowadzenie banknotów i monet. Obywatele uczyli się, jak odróżniać autentyczne euro od "fałszywek". Specjalne szkolenia z zakresu zabezpieczeń przechodzili eksperci oraz grupy mające szczególnie duży kontakt z pieniędzmi. Cypryjczycy zapoznawali się także z kolejnymi fazami wymiany walut. Byli informowani o korzyściach wynikających z przyjęcia euro, a także o roli Europejskiego Banku Centralnego oraz banków centralnych w eurosystemie.
Adresaci kampanii zostali podzieleni na grupy według takich kryteriów, jak
wiek, wykształcenie, branża, status zawodowy, język czy przynależność do
mniejszości narodowych. Aby dotrzeć do każdego środowiska, Cypryjski Bank
Centralny rozpoczął współpracę z wieloma organizacjami, zarówno krajowymi, jak i
o charakterze europejskim. A w ostatnich dniach funkcjonowania starej waluty i w
pierwszych miesiącach posługiwania się euro powierzył prowadzenie kampanii
profesjonalnej agencji public relations. Odpowiadała ona za rozwój i
uaktualnianie strategii komunikacyjnej, a także za przystosowywanie komunikatów
do poszczególnych kategorii społecznych. Firma PR wybierała media, tworzyła
reklamy radiowe i telewizyjne, zajmowała się działaniami promocyjnymi oraz
przygotowaniem materiałów informacyjnych.