Przed Słowacją był Cypr

MK
opublikowano: 02-10-2009, 14:19

Chwaląc eurokampanię na Słowacji, warto pamiętać, że równie skuteczną akcję informacyjną przeprowadził wcześniej Cypr.

2 listopada 2005 r. rząd Cypru ogłosił, że planuje 1 stycznia 2008 r. do obiegu gotówkowego wprowadzić euro i zapoczątkował kampanię informacyjną na temat wspólnej waluty. Powołał też Joint Communication Commitee — Komitet ds. Komunikacji, w skład którego weszli przedstawiciele resortu finansów, banku centralnego i Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej. Wynikiem współpracy tych instytucji było stworzenie strategii komunikacyjnej dotyczącej wprowadzenie euro. Prezes Centralnego Banku Cypru powołał 18 stycznia 2005 r. jednostkę odpowiedzialną za przeprowadzenie działań informacyjnych. Zespół specjalistów wybrał najważniejsze tematy, wytyczył cele, rozpoczął współpracę z instytucjami i organizacjami.

Celem kampanii było m.in. przygotowanie społeczeństwa na wprowadzenie banknotów i monet. Obywatele uczyli się, jak odróżniać autentyczne euro od "fałszywek". Specjalne szkolenia z zakresu zabezpieczeń przechodzili eksperci oraz grupy mające szczególnie duży kontakt z pieniędzmi. Cypryjczycy zapoznawali się także z kolejnymi fazami wymiany walut. Byli informowani o korzyściach wynikających z przyjęcia euro, a także o roli Europejskiego Banku Centralnego oraz banków centralnych w eurosystemie.

Adresaci kampanii zostali podzieleni na grupy według takich kryteriów, jak wiek, wykształcenie, branża, status zawodowy, język czy przynależność do mniejszości narodowych. Aby dotrzeć do każdego środowiska, Cypryjski Bank Centralny rozpoczął współpracę z wieloma organizacjami, zarówno krajowymi, jak i o charakterze europejskim. A w ostatnich dniach funkcjonowania starej waluty i w pierwszych miesiącach posługiwania się euro powierzył prowadzenie kampanii profesjonalnej agencji public relations. Odpowiadała ona za rozwój i uaktualnianie strategii komunikacyjnej, a także za przystosowywanie komunikatów do poszczególnych kategorii społecznych. Firma PR wybierała media, tworzyła reklamy radiowe i telewizyjne, zajmowała się działaniami promocyjnymi oraz przygotowaniem materiałów informacyjnych.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane