W I kwartale 2023 r. Agora zanotowała 32,6 mln zł zysku netto. To pierwszy dodatni wynik grupy od czterech kwartałów, ale jest to związane z zaksięgowaniem wyceny udziałów Eurozetu na dzień przejęcia kontroli (47,6 mln zł).
Na poziomie operacyjnym firma miała 5 mln zł straty, wobec 22,7 mln zł straty przed rokiem. EBITDA podwoiła się do 34,7 mln zł.
Przychody Agory sięgnęły 295,8 mln zł i były o 17 proc. wyższe r/r. To głównie efekt powrotu kin do pełnej działalności operacyjnej i zniesienia restrykcji wprowadzonych przez rząd we wcześniejszych okresach w ramach walki z pandemią, a tym samym zwiększenia wpływów segmentu Film i Książka. Istotny wpływ na poziom przychodów pierwszego kwartału 2023 r. miała również konsolidacja z grupą Eurozet (od 1 marca 2023 r.).
– Początek 2023 był bardzo dobry dla Agory. Istotnie zwiększyliśmy przychody, wykorzystując niezłą koniunkturę na rynku reklamy i frekwencji kinowej. Wyniki I kwartału br. sygnalizują też, jak duże znaczenie miało dołączenie Eurozetu do Grupy Agora, choć nie widać jeszcze pełnych efektów tej inwestycji. Zobaczymy je w kolejnych miesiącach. Większym, silniejszym zespołem pracujemy nad realizacją ogłoszonych kilka tygodni temu planów rozwoju Agory i z rosnącym optymizmem oceniamy nasze szanse na dalszy wzrost skali Grupy i awans na podium największych firm medialnych w Polsce – mówi Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory.
Pod koniec kwietnia zarząd Agory ogłosił nową strategię. Na pięciu samodzielnych i zmodernizowanych filarach grupa chce oprzeć biznes, który za cztery lata ma przynieść co najmniej 200 mln zł EBITDA.