Czytasz dzięki

Puma i Adidas odmiennie oceniają sytuację w Chinach

opublikowano: 19-02-2020, 19:34

Dyrektor generalny koncernu Puma pozostaje optymistą odnośnie rozwoju sytuacji na chińskim rynku, dotkniętym boleśnie wybuchem epidemii koronawirusa. Ocenia on, że przychody koncernu w tym roku wzrosną o 10 proc.

Bjorn Gulden stwierdził, że „…w dłuższej perspektywie nie będzie to miało wpływu na naszą branżę i markę”.

Tymczasem największy rywal, koncern Adidas raczej maluje ponury obraz biznesu w Państwie Środka. Niemiecki producent odzieży sportowej ocenia, że biznes w Wielkich Chinach spadł o 85 proc. od 25 stycznia. 

Obecnie aż 70 ze 110 sklepów Pumy jest zamkniętych, a także prawie wszystkie franczyzy i partnerzy. Większość lokalnych fabryk Pumy została co prawda ponownie uruchomiona po dłuższej przerwie związane z Nowym Rokiem Księżycowym, ale nie są one jeszcze w pełni obsadzone, ponieważ ograniczenia podróży uniemożliwiają pracownikom powrót.

Zdaniem Pirala Dadhania, analityka RBC Capital Markets, zaskakująca prognoza Guldena może wskazywać na solidny portfel zamówień na drugi i trzeci kwartał.

b960cf00-66b9-11ea-bc55-0242ac130003
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane