Rekordowe półrocze Lego. Producent stawia na Chiny i Indie

ON, Bloomberg
opublikowano: 2025-08-27 10:19

Lego poinformowało, że w pierwszej połowie 2025 r. osiągnęło przychody na poziomie 5,4 mld USD. To wynik lepszy od rywali – Mattela i Hasbro – i wyraźny wzrost wobec 4,8 mld USD rok wcześniej. Sprzedaż detaliczna wzrosła o 13 proc., a udział firmy w rynku zwiększył się we wszystkich kluczowych regionach – podaje agencja Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Prezes Niels B. Christiansen podkreślił, że szczególną rolę w przyszłości odegra Azja.

– W regionie żyje ogromna liczba dzieci, a poziom życia rośnie. To sprawia, że Lego staje się bardziej atrakcyjne – powiedział prezes Lego.

W pierwszej połowie roku firma otworzyła swoje pierwsze sklepy w Delhi i Bangalore, a także uruchomiła fabrykę w Wietnamie. Po trudnym 2024 r. odnotowała również poprawę sprzedaży w Chinach.

– W Chinach, Indiach i wielu innych krajach Azji Lego dopiero zdobywa pierwsze pokolenie wychowane na naszych klockach. To proces wymagający czasu, ale w długiej perspektywie inwestycja jest oczywista – dodał Niels B. Christiansen.

Sprzedaż Lego w USA rośnie mimo ryzyka ceł

Zakład w Wietnamie – pierwszy w Azji Południowo-Wschodniej – ma być fundamentem ekspansji w całym regionie. Równocześnie wpisuje się w strategię budowania lokalnych łańcuchów dostaw, które mają chronić firmę przed skutkami globalnych napięć handlowych. Jak podkreślił prezes, to już działa – mimo niepewności wokół ceł, sprzedaż w USA w pierwszym półroczu wzrosła o kilkanaście procent.

– Dzięki rozlokowaniu fabryk w różnych częściach świata mamy większą elastyczność w reagowaniu na zmiany. A klocki raczej nie należą do najbardziej politycznie wrażliwych produktów – zauważył prezes Lego.

Na razie większość klocków sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych produkuje fabryka w Monterrey w Meksyku. To zmieni się w 2027 r., gdy koncern otworzy nowy zakład w stanie Wirginia.