Dostawy tzw. ”diesla” wzrosły w minionym miesiącu do 1,48 mln ton, podczas gdy eksport benzyny wzrósł do 780 tys. ton, do najwyższego poziomu od grudnia, wynika z danych zaprezentowanych przez Generalną Administrację Celną.

Zużycie oleju napędowego w Chinach od dłuższego czasu notuje osłabienie. W kwietniu jego „konsumpcja” w ujęciu rocznym obniżyła się o 8,6 proc. Tymczasem zapasy benzyny w chińskiej gospodarce wzrosły w kwietniu do najwyższego w historii poziomu, co jest m.in. rezultatem rekordowej dziennej wydajności chińskich rafinerii.
Chiny kontynuują wzrost eksportu benzyny i oleju napędowego, głównie z powody słabego popytu krajowego. Swoje trzy grosze dorzucają niezależne rafinerie, które zwieszają skalę nadwyżki produktów naftowych – wyjaśnia Lin Jiaxin, analityk ICIS China.
Tymczasem import gazu ziemnego przez gazociągi w maju osiągnął poziom 2,03 mln ton, co jest najniższą wartością od listopada 2015 r., zaś dostawy skroplonego gazu wyniosły 1,43 mln to i były najniższe od września ubiegłego roku.