
Wspierana przez giganta e-commerce, koncern Amazon oraz koncern Ford, firma Rivian planuje pozyskać od inwestorów do 8,4 mld USD. Kształtowałoby to wartość startupu na poziomie ok. 53 mld USD, zbliżonym do np. japońskiej Hondy czy włoskiego Ferrari.
Założona w 2009 r. jako Mainstream Motors przez RJ Scaringe, firma zmieniła się w 2011 r. swoją nazwę na Rivian. Jak na razie nie sprzedała jeszcze znaczącej ilości swoich elektrycznych furgonetek i ciężarówek, jednak specjaliści podkreślają ogromny potencjał tego segmentu rynku transportowego.
Posiadający 20 proc. udziałów w Rivanie, Amazon zamówił 100 tys. elektrycznych samochodów dostawczych w ramach wysiłków giganta handlu elektronicznego na rzecz zmniejszenia śladu węglowego. Z kolei udziały Forda w startupie sięgają nieco ponad 5 proc.
Wcześniej Rivian informował, że chce sprzedaż około 135 mln akcji w przedziale cenowym od 57 do 62 USD za sztukę.
Od 2011 r. jedynie oferty publiczne trzech spółek miały większą lub zbliżoną wartość na Wall Street niż zakładane IPO Riviana. Chodzi o spółki Alibaba z rekordowymi 25 mld USD w roku 2014, Meta Platforms, która pozyskała 16 mld USD w roku 2012 oraz Uber z 8,1 mld USD w roku 2019.