Riviera Furniture: meble odporne na wilgoć i... kryzys

MAR
opublikowano: 27-12-2011, 00:00

Liderzy w regionach: warmińsko-mazurskie

Solidnie i niedrogo. Meble skrojone na miarę, najwyższej jakości materiały i przystępna cena — te elementy według Daniela Gerca składają się na sukces Riviera Furniture na rynkach Europy Zachodniej.

Spółce Riviera Furniture udała się sztuka, której wcześniej dokonały tylko dwie firmy — drugi raz z rzędu zwyciężyła w regionalnym rankingu. W 2010 r. spółka zwiększyła swoje obroty o 432 proc.

Założona w 2006 r. spółka specjalizuje się w produkcji mebli tapicerowanych według wymiarów określonych przez klienta. Ich sprzedaż odbywa się głównie na wymagających rynkach Europy Zachodniej.

— W ubiegłym roku skoncentrowaliśmy się na rynku brytyjskim, gdzie trafia około 20 proc. naszej sprzedaży. Mimo że klient jest tam znacznie bardziej wymagający, osiągane ceny i marże są dla nas znacznie bardziej satysfakcjonujące niż na innych rynkach — podkreśla Daniel Gerc, który od maja 2010 jako dyrektor generalny pomaga zarządowi i właścicielom realizować stretegie spółki.

Na meblach z Barczewa odpoczywają Holendrzy, Belgowie, Niemcy, Brytyjczycy oraz Skandynawowie. Na wejście na rynki Szwecji, Norwegii, Danii i Finlandii Riviera Furniture zdecydowała się w minionym roku.

— Wówczas po raz pierwszy wystawialiśmy swoje produkty na targach w Sztokholmie. Rynek okazał się dla nas na tyle ciekawy, że obecnie przymierzamy się do rozszerzenia oferty dla Skandynawii — mówi Daniel Gerc.

Producent mebli ma również w zanadrzu nowości produktowe. Są nimi tapicerowane meble ogrodowe, które zrobiły furorę podczas premiery na targach branżowych w Kolonii.

— Wraz z zespołem projektantów opracowaliśmy tapicerowane meble ogrodowe odporne na zmienne warunki atmosferyczne. Są przygotowane z najwyższej jakości materiałów odpornych na wilgoć i grzyby. To zapewnia im trwałość oraz komfort — mówi Daniel Gerc.

miejsce w rankingu ogólnopolskim 47

WYNIKI I półrocze 2011 Za trudnienie 208 osób Przychody 42,34 mln zł Zysk netto2,04 mln zł

STRATEGIA:

Firma koncentruje się na sprzedaży swoich wyrobów na rynkach Europy Zachodniej, gdzie uzyskuje wyższe marże. Stale zwiększa także asortyment.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu