W kwietniu 2004 r. wzrosła sprzedaż "Faktu" i "Gazety Wyborczej", a spadła "Super Expressu" i "Rzeczpospolitej" - wynika z opublikowanych w czwartek danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP).
Liderem rynku pod względem liczby sprzedawanych egzemplarzy jest wydawany od 22 października 2003 r. "Fakt". W kwietniu średnia sprzedaż tego dziennika wyniosła 566 tys. 81 egzemplarzy. Miesiąc wcześniej, w marcu, średnia sprzedaż wynosiła 551 tys. 860 egzemplarzy.
Drugie miejsce wśród dzienników pod względem średniej wielkości sprzedaży zajęła w kwietniu "Gazeta Wyborcza". Średnia sprzedaż tego dziennika wyniosła w kwietniu 486 tys. 327 egzemplarzy i była wyższa niż w kwietniu 2003 roku o 22,17 proc.
Trzecie miejsce pod względem wielkości sprzedaży przypadło "Super Expressowi". W kwietniu sprzedaż tego dziennika wyniosła 242 tys. 505 egzemplarzy, to oznacza spadek w stosunku do analogicznego okresu 2003 roku o 7,36 proc.
Czwartą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajmuje "Rzeczpospolita". Średnia sprzedaż tego tytułu w kwietniu 2004 r. wyniosła 184 tys. 874 egzemplarze, to jest o 2,77 proc. mniej niż rok wcześniej.Od stycznia do końca kwietnia 2004 roku średnia sprzedaż "Faktu"
wynosiła 575 tys. 794 egzemplarzy.
Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" w tym czasie wyniosła 439 tys. 122 egzemplarze i była wyższa o 3,53 proc. niż rok wcześniej.
Z kolei "Super Express" średnio sprzedawał się w ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku na poziomie 243 tys. 993 sztuk, czyli o 10,67 proc. niższym niż w analogicznym okresie 2003 roku.
Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" od stycznia do końca kwietnia 2004 roku wyniosła 182 tys. 364 egzemplarze, co oznacza spadek o 2,29 proc. wobec wyniku z porównywalnego okresu 2003 roku.