Rotunda reaktywacja: vol 2

  • Emil Górecki
opublikowano: 19-04-2013, 13:02

PKO Bank Polski rozpoczyna konsultacje społeczne w sprawie modernizacji najbardziej znanej rotundy w Warszawie. Bank zapowiada, że chce ją odnowić z zachowaniem dotychczasowego kształtu, wielkości i elementów charakterystycznych dla architektury modernizmu.

 

Brzmi znajomo. Trzy lata temu dokładnie taki sam konkurs wygrała pracownia KD Kozikowski Design z Gdańska. Nowy obiekt miał powstać przed Euro 2012. W środku miał znaleźć się oddział banku, restauracja, kawiarnia oraz miejski punkt informacyjny na Euro 2012. Były już nawet wizualizacje. Dyskusja trwała rok, w końcu projekt został zawieszony - bynajmniej nie dlatego, że PKO BP miało pilniejsze wydatki. Oficjalnie: budowa nie skończyłaby się przed Euro 2012, nieoficjalnie: z powodu protestów społecznych. Wówczas PKO BP nie doceniła, jak bardzo warszawiacy są do tego miejsca przywiązani, bez względu na to jest ono czy ładne, czy nie.

 

Dlatego Rotunda 2013 ma być znacznie szerszym przedsięwzięciem, złożonym z czterech etapów: paneli z ekspertami, konsultacji społecznych, międzynarodowego konkursu architektonicznego i rewitalizacji budynku. Mieszkańcy miasta mogą wziąć udział w konsultacjach, które określą jak zagospodarować część przestrzeni Rotundy, nieprzeznaczonej na oddział banku. Wyniki konsultacji będą stanowić element warunków w międzynarodowym konkursie architektonicznym Changing The Face 2013, którego współorganizatorem jest m.in. warszawski oddział SARP. Bank zrealizuje zwycięski projekt po uzyskaniu stosownych zezwoleń.

 

Czy Rotunda jest cennym przykładem polskiego modernizmu, który warto chronić? Zdania są podzielone. Dziś budynek to jeden z najlepszych wieszaków na reklamy w stolicy. Forma zgrabna i atrakcyjna dla niejednego produktu. Drugie podejście banku do przeprowadzenia inwestycji może sprawić, że w mieście ubędzie jeden taki wieszak, a żałować będą tylko reklamodawcy.


 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Emil Górecki

Polecane