Rozmowa kwalifikacyjna w Facebooku (KOPNIAK KARIEROWY)

Pamiętacie najdziwniejsze pytania ze swoich rozmów kwalifikacyjnych? Kandydaci do pracy w portalu Facebook mają ich pod dostatkiem.

Poszukiwanie pracy często wiąże się ze stresem. Kolejne e-maile, telefony, przesyłane życiorysy, ale w końcu przychodzi czas na decydującą rozmowę. Jedni przygotowują się do niej wcześniej wypisując potencjalne pytania, inni idą na spotkanie ze spontanicznym nastawieniem.

Cykl weekendowych felietonów poświęconych zagadnieniom pracy i kariery. W
 dniu odpoczynku szukamy nowych impulsów przydatnych na co dzień w życiu
 zawodowym. Chcemy inspirować i motywować, ale także stosować 
mobilizujące „kopniaki”. Bądźcie z nami!
Zobacz więcej

KOPNIAK KARIEROWY:

Cykl weekendowych felietonów poświęconych zagadnieniom pracy i kariery. W dniu odpoczynku szukamy nowych impulsów przydatnych na co dzień w życiu zawodowym. Chcemy inspirować i motywować, ale także stosować mobilizujące „kopniaki”. Bądźcie z nami! Bloomberg

Jeśli zgłaszasz się do pracy w takiej spółce jak Facebook, to możesz mieć pewność, że nie będzie to zwykła rozmowa kwalifikacyjna. Trzeba zrobić użytek z wyobraźni i wykorzystać jej dobrodziejstwa lepiej od pozostałych kandydatów. Na niektóre pytania trudno się przygotować.

Business Insider stworzył zestawienie najtrudniejszych pytań, na które musiały odpowiedzieć osoby ubiegające się o pracę w portalu Facebook. Nie jestem pewny, czy są one najtrudniejsze, ale na pewno można je zaliczyć do dosyć dziwnych.  

Ile odkurzaczy jest w USA? Takie pytanie zadano ponoć kandydatowi na stanowisko analityka ryzyka w najpopularniejszym portalu społecznościowym na świecie. Ktoś inny miał powiedzieć co zrobiłby, gdyby mógł przeprojektować bankomaty lub ile pieniędzy wydaje się w internecie.  

Na liście jest kilka łamigłówek sprawdzających matematyczne zdolności, ale są też pytania pobudzające kreatywność i wyobraźnię. Nie przytaczam wszystkich. Warto zerknąć do zestawienia przygotowanego przez serwis Business Insider. Jedno z pytań spodobało mi się jednak szczególnie.

Co byś zrobił, gdybyś dostał dostęp do wszystkich danych zbieranych przez portal Facebook?

Potencjał danych generowanych w każdej sekundzie przez 1,4 mld użytkowników Facebooka można przełożyć na naprawdę ciekawe pomysły. Najzdolniejsze dzieciaki ze Stanford, UCLA czy Harvarda pewnie mają sporo do powiedzenia. A jaka byłaby Twoja odpowiedź?

PRZECZYTAJ INNE TEKSTY Z SERII "KOPNIAK KARIEROWY">>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu