Refield, dawny TUF RE, chce błyskawicznie reagować na popyt inwestorów zainteresowanych zakupem parków handlowych.
– Doszliśmy do momentu, w którym realizujemy równolegle kilkanaście projektów na różnych etapach zaawansowania. Refield jest skrojony pod wymagania naszych klientów, wydłużającą się listę projektów i tempo ich realizacji – mówi Fabian Eryk Barbarowicz, współzałożyciel TUF RE i obecny prezes Refield.

Do 2025 r. firma planuje budowę obiektów o łącznej powierzchni handlowej wynoszącej blisko 100 tys. m kw. Obecnie Refield realizuje Pasaż Kępiński (12 tys. m kw.) oraz projekt w Grodzisku Wielkopolskim (6,5 tys. m kw.). Trwa komercjalizacja drugiego etapu parku handlowego w Lidzbarku Warmińskim, który powiększy się o dodatkowe 4 tys. m kw. i restaurację drive-thru. Ponadto toczy się proces wynajmu największego projektu spółki – Pasażu Ciechanowskiego (13 tys. m kw.) wraz z marketem budowlanym o powierzchni 7 tys. m kw.
Kolejne parki handlowe powstaną w Sanoku i Leżajsku. Właśnie rozpoczyna się ich komercjalizacja. W Pasażu Sanockim na powierzchni blisko 12 tys. m kw. zaplanowano 20 lokali, a w Pasażu Leżajskim powstanie 12 sklepów na powierzchni niemal 7 tys. m kw., co zapewni mu miano największego obiektu handlowego w mieście.
Refield działa w modelu wybuduj-wynajmij-sprzedaj. Wśród klientów firmy są aktywne fundusze nieruchomościowe, takie jak LCP Properties czy Falcon Investment Management.
Na początku pandemii – jeszcze pod nazwą TUF RE – firma planowała swój trzeci obiekt w Golubiu-Dobrzyniu, mając nikłe nadzieje na jego sprzedaż któremuś z funduszy. Nie wykluczała wówczas zmiany modelu na budowanie i trzymanie skomercjalizowanych parków we własnym portfelu. Radosław Jarmuła, założyciel Grupy TUF, do której należał TUF RE, tłumaczył wówczas, że wielu właścicieli parków handlowych nie sprzedaje pojedynczych obiektów małym funduszom, ponieważ ich wartość w ramach większego zdywersyfikowanego portfela jest dużo wyższa.
Obecnie, gdy retail parki królują na listach zakupowych funduszy inwestujących w nieruchomości handlowe, firma wróciła do modelu szybkiej sprzedaży.