Rynek pracy: W całej Europie o posady zabiega pokolenie młodych cyników

DCZ
01-07-2011, 00:00

Najlepsi studenci w Europie nie zwracają uwagi na odpowiedzialność społeczną ani standardy etyczne przyszłego pracodawcy. Najbardziej cenią dobrze znane firmy, które osiągają sukcesy na rynku i cieszą się dobrą reputacją.

Takie wnioski wynikają z badania European Student Survey 2011 firmy Universum. Objęło najambitniejszych studentów z kontynentu. Na podstawie ponad 60,7 tys. opinii o pracodawcach, wyrażonych przez 19 890 studentów z najlepszych uczelni w Europie, powstał ranking Idealny Pracodawca 2011. W czołówce znalazły się między innymi firmy Apple i Google — faworyci zarówno wśród studentów kierunków ekonomicznych, jak i inżynierskich. Wyobrażenie o idealnym pracodawcy najlepsi europejscy studenci wiążą z takimi cechami jak: dobra reputacja, sukces rynkowy i prestiż. Najmniejsze znaczenie mają dla nich odpowiedzialność społeczna (CSR) i wysokie standardy etyczne.

— Młodych cechuje duma, dbałość o to, jak są postrzegani przez innych, usilne dążenie do tego, by się wyróżnić. Najlepsi pracodawcy mogą im to zapewnić. Są bardzo dobrze rozpoznawani, oferują pracę obfitującą w wyzwania i zatrudniają tylko najlepszych. Na ich korzyść przemawiają też dobra reputacja i sukces rynkowy — komentuje Petter Nylander, prezes Universum.

Studentów pytano także o ich szanse na zdobycie posady u wymarzonego pracodawcy w pół roku od ukończenia studiów. Największymi optymistami są Niemcy, Norwegowie i Ukraińcy — w każdym przypadku więcej niż połowa jest pewna, że znajdzie posadę u swojego idealnego pracodawcę. Najmniej pewni siebie okazali się Włosi, Irlandczycy, Grecy, Brytyjczycy i Hiszpanie.

Top 10 Europejskiego Rankingu Idealnych Pracodawców według studentów

Kierunki biznesowe:

1. Apple, 2. Google, 3. McKinsey Company, 4. L'Oréal, 5. The Boston Consulting Group,

6. Goldman Sachs, 7. The Coca-Cola Company, 8. Procter Gamble, 9. PwC, 10. J. P. Morgan

Kierunki inżynierskie:

1. Google, 2. Audi, 3. EADS, 4. BMW, 5. Apple, 6. Siemens, 7. Boeing, 8. Porsche, 9. Ferrari, 10. Lufthansa Group

Kierunki IT: 1. Google, 2. Microsoft, 3. Apple, 4. IBM, 5. Intel, 6. Nokia, 7. Oracle, 8. Accenture, 9. BMW, 10. Sony Ericsson.

Nauki ścisłe:

1. Google, 2. Apple, 3. GlaxoSmithKline, 4. Roche, 5. Novartis, 6. Bayer, 7. Microsoft, 8. Pfizer, 9. IBM, 10. Nestlé

Nauki humanistyczne:

1. Google, 2. Apple, 3. L'Oréal, 4. IKEA, 5. The Coca-Cola Company, 6. Microsoft, 7. The World Bank, Lufthansa Group, 9. Sony, 10. Nike

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Rynek pracy: W całej Europie o posady zabiega pokolenie młodych cyników