SK IE Technology zamierza pozyskać z IPO 2 mld USD

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 26-04-2021, 08:23

SK IE Technology (SKIET), południowokoreańska firma która posiada zakłady produkcyjne w Polsce, zamierza pozyskać 2,25 bln wonów (2 mld USD) z pierwotnej oferty publicznej (IPO) na seulskiej giełdzie. Pozyskana gotówka ma m.in. wesprzeć nowe inwestycje w naszym kraju.

Bloomberg

Według źródeł agencji Bloomberg, należący do SK Innovation producent separatorów do akumulatorów litowo-jonowych zamierza ustalić cenę walorów na 105 tys. wonów, co jest górną granicą przyjętego przedziału zaczynającego się od 78 tys. wonów. Szacuje się, że SK Innovation sprzedała 12,8 mln akcji, a SKIET 8,6 mln udziałów.

Przy wycenie rzędu 105 tys. wonów, wartość rynkowa SKIET kształtowałaby się na poziomie około 6,6 mld USD.

Skala oferty uplasuje ją na drugim miejscu od maj 2017 r., kiedy to na giełdę weszły walory producenta gier mobilnych Netmarble. IPO tej firmy przyniosło wpływy oszacowane na 2,4 mld USD.

Oczekuje się, że akcje SKIET zadebiutują na giełdzie w Seulu 11 maja. Po wprowadzeniu akcji na parkiet, SK Innovation posiadała będzie 61 proc. udziałów w SKIET.

SK IE planuje przeznaczyć wpływy ze sprzedaży akcji na nakłady inwestycyjne związane ze zwiększeniem mocy produkcyjnych w Polsce i Chinach, a także na modernizację i konserwację swoich obiektów produkcyjnych i wyposażenia. W marcu firma informowała, że wydatkuje 1,1 bln wonów na budowę nowych fabryk w Polsce, aby sprostać rosnącemu popytowi w związku z boomem na pojazdy elektryczne w Europie.

SK Innovation to jednostka energetyczno-chemiczna należąca do SK Group, trzeciego pod względem wielkości konglomeratu w Korei Południowej.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane