Spółka zarządzająca 2,3 tys. stacji benzynowych w Skandynawii, Polsce, krajach Bałtyckich i Rosji osiągnęła w trzecim kwartale zysk operacyjny wysokości 905 NOK (163 mln USD). Rok wcześniej sięgał on 1,03 mld NOK. W tym oczekiwano 1,0 mld NOK.
Władze Statoil Fuel & Retail tłumaczyły, że słabszy wynik to skutek wojny cenowej na rynku paliw w Polsce, która spowodowała spadek marż we wschodniej Europie.
Norwedzy wyjaśniają, że w sierpniu PKN Orlen rozpoczął wojnę cenową, która spowodowała spadek marż wszystkich graczy na rynku, w tym BP, Statoil Fuel & Retail, a także niezależnych stacji paliw. Potwierdziła tą ocenę w rozmowie z Reutersem Marcela Kozak, analityczka Handelsbanken. Jej zdaniem, sytuacja nie utrzyma się jednak długo, bo według niej, PKN Orlen sprzedaje paliwo ze stratą.
- Zobaczymy poprawę marż w Europie wschodniej ale trudno powiedzieć kiedy – powiedziała.