“Słabe wyniki przez wojnę cenową w Polsce”

MD, reuters.com
opublikowano: 2011-10-26 16:33

Akcje Statoil Fuel & Retail mocno staniały na giełdzie w Oslo. Norweska spółka miała gorszy niż oczekiwano wynik kwartalny. Tłumaczy, że to m.in. przez „wojnę cenową w Polsce”, informuje Reuters na swojej stronie internetowej.

Spółka zarządzająca 2,3 tys. stacji benzynowych w Skandynawii, Polsce, krajach Bałtyckich i Rosji osiągnęła w trzecim kwartale zysk operacyjny wysokości 905 NOK (163 mln USD). Rok wcześniej sięgał on 1,03 mld NOK. W tym oczekiwano 1,0 mld NOK.

Władze Statoil Fuel & Retail tłumaczyły, że słabszy wynik to skutek wojny cenowej na rynku paliw w Polsce, która spowodowała spadek marż we wschodniej Europie.

Norwedzy wyjaśniają, że w sierpniu PKN Orlen rozpoczął wojnę cenową, która spowodowała spadek marż wszystkich graczy na rynku, w tym BP, Statoil Fuel & Retail, a także niezależnych stacji paliw. Potwierdziła tą ocenę w rozmowie z Reutersem Marcela Kozak, analityczka Handelsbanken. Jej zdaniem, sytuacja nie utrzyma się jednak długo, bo według niej, PKN Orlen sprzedaje paliwo ze stratą.

- Zobaczymy poprawę marż w Europie wschodniej ale trudno powiedzieć kiedy – powiedziała.