Branża IT wiedzie prym pod względem jakości i obsługi klienta. Współczynnik zadowolenia konsumentów w jej przypadku przekracza 90 proc. — wynika z najnowszego raportu LiveChat. Firma podzieliła spółki technologiczne na trzy sektory — dostawców oprogramowania, którzy uplasowali się na pierwszym miejscu, uzyskując 92,91 proc., szeroko pojętych rozwiązań IT (z wynikiem 92,66 proc.) oraz usług związanych z utrzymaniem stron WWW (91,17 proc.).
— Wyniki tegorocznego badania są bardzo optymistyczne dla światowej — ale także z racji na polski akcent raportu — krajowej branży dostawców usług hostingowych. Sądzę, że lepsza jakość obsługi niż w przypadku takich branż, jak finanse, nieruchomości, turystyka czy rozrywka, wynika z dużej konkurencyjności i bardziej indywidualnego podejścia do klienta. Na tym rynku działa dużo mniejszych podmiotów, które w przeciwieństwie do dużych korporacji nie patrzą na klientów przez pryzmat rekordu w bazie — zwraca uwagę Rafał Kuśmider z dhosting.pl. Z raportu „Customer Service Report 2017” wynika, że mikroi małe firmy najszybciej reagują na pytania klientów, odpowiadając średnio w czasie poniżej jednej minuty. W rankingu państw wygrywa Australia z poziomem zadowolenia klientów z obsługi na poziomie 91,35 proc. Polska zajęła 10. miejsce, ze współczynnikiem satysfakcji 87,29 proc., ustępując miejsca tylko jednemu państwu z Europy — Wielkiej Brytanii.