Spotify opublikował we wtorek wyniki finansowe za II kwartał 2025 roku. Przychody szwedzkiej platformy streamingowej wzrosły rok do roku o 10 proc. do 4,19 mld EUR i nie spełniły oczekiwań na poziomie 4,26 mld EUR.
Zysk operacyjny wzrósł o 53 proc. rok do roku do 406 mln (oczekiwano 539 mln EUR), ale firma odnotowała stratę netto w wysokości 86 mln EUR, czyli 0,42 EUR na akcję. Rok wcześniej był to zysk w wysokości 225 mln EUR, czyli 1,10 EUR na akcję.
Analitycy spodziewali się, że w II kw. 2025 r. spółka będzie miała 1,90 EUR zysku na akcję.
Nieoczekiwana strata była według Spotify spowodowana m.in. wyższymi kosztami marketingu i usług zewnętrznych. Spółka poinformowała także o konieczności zapłaty wysokich podatków od pakietów wynagrodzeń opartych na akcjach, co pochłonęło 115 mln EUR.
Platforma opublikowała również prognozę na bieżący kwartał, która okazała się słabsza od oczekiwań analityków. Spotify spodziewa się przychodów na poziomie ok. 4,2 mld EUR i zysku operacyjnego w wysokości 485 mln EUR.
Na plus w II kw. wyróżniły się liczba subskrybentów Premium (276 mln, +11 proc. rok do roku) oraz ogólna liczba użytkowników (696 mln, +11 proc. rok do roku). Oba wyniki były lepsze od prognoz.
O godz. 17:15 czasu polskiego akcje Spotify notowane na nowojorskiej giełdzie taniały o 10,60 proc. do 626,65 USD.