Sprzedaż aut w Europie spadła w 2009 r. o 1,6 proc.

WST, AP
opublikowano: 15-01-2010, 13:26

Według danych ACEA, w 2009 r. na  europejskim rynku sprzedano około 14,48 mln aut o 1,6 proc. mniej niż rok wcześniej (14,7 mln).

Swoje wyniki sprzedaży poprawiły włoski Fiat (+6,3 proc.), francuski Renault (+3,9 proc.) oraz niemiecki Volkswagen (+0,7 proc.). Spore spadki stały się natomiast udziałem BMW (-13,6 proc.) i Daimlera (-13 proc.).

W przypadku należących do General Motors marek Opel, Vauxhall i Saab spadek sprzedaży sięgnął 8,7 proc.

ACEA podkreśla znaczne zróżnicowanie geograficzne sprzedaży. O ile na niemieckim rynku sprzedaż wzrosła o 23 proc.., zaś we Francji o około 11 proc. o tyle w Hiszpanii obniżyła się o blisko 18 proc., zaś w Wielkiej Brytanii o 6 proc.

W przypadku Irlandii, Estonii, Węgier, Łotwy, Litwy i Rumunii, krajów najmocniej dotkniętych kryzysem odnotowano sprzedaż niższą o ponad połowę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, AP

Polecane