Konsensus przygotowany przez PAP Biznes wskazywał na wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych rdr o 1,7 proc. i wzrost o 2,0 proc. w ujęciu mdm.
W cenach bieżących, ekonomiści ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się wzrostu o 4,9 proc. rdr.
Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w październiku 2023 r. 9,0 proc. wobec 8,3 proc. we wrześniu.
Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: "tekstylia, odzież, obuwie" (z 17,8 proc. przed miesiącem do 19,9 proc.), "meble, rtv, agd" (odpowiednio z 15,6 proc. do 17,1 proc.), "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" (z 24,3 proc. do 24,8 proc.).
Poniżej dane o dynamice sprzedaży detalicznej w cenach stałych w październiku i we wrześniu 2023 r.: