Przychody Renault w okresie lipiec-wrzesień 2018 r. spadły o 6 proc. do 11,5 mld EUR wobec mediany prognoz analityków na poziomie 12,2 mld EUR. Nie uwzględniając wpływu ze strony walut takich krajów rozwijających się jak Argentyna czy Brazylia, przychody zmniejszyły się o 1,4 proc.
Akcje spółki spadły do najniższego poziomu w ciągu ponad trzech lat po tym, jak francuski producent samochodów powiedział, że popyt osłabił się w Turcji, Argentynie i Indiach, czemu towarzyszyło wycofanie się z Iranu.
Firma obniżyła perspektywy rynkowe dla Chin, gdzie spowalniająca gospodarka wyprzedza sprzedaż samochodów, a Renault zwiększyło ostatnio swoją obecność. Firma obecnie oczekuje że chiński rynek motoryzacyjny, największy na świecie, wzrośnie w tym roku o 2 proc. wobec wcześniej spodziewanych 5 proc.