
W ubiegłym miesiącu sprzedano 1,65 mln sztuk, czyli o 54,5 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy produkcja i sprzedaż były zakłócane przez politykę “zero Covid”, jak wynika z danych Chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych (CPCA).
NEV chętnie kupowane
Prawie jedną trzecią, bo 32 proc., stanowiła sprzedaż tzw. nowych pojazdów energetycznych (NEV), zarazem odnotowała miesięczny spadek na poziomie 3,6 proc. w stosunku do marca. Największy udział w rynku miała rodzima firma BYD (37 proc.), ale Tesla odpowiadała za 7,6 proc.
“Wait and see”
Ponad 40 marek samochodowych w Chinach poszło na początku roku w ślady Tesli i obniżyło ceny swoich najlepiej sprzedających się modeli, jak wynika z informacji CPCA. Z tego powodu więcej konsumentów decyduje się na opóźnienie zakupów w oczekiwaniu na jeszcze większe rabaty.
Gigant samochodów EV zmienił jednak kurs i podniósł ceny w maju. Podwyżki Tesli mogłyby zmienić nastawienie “wait and see” konsumentów i ustabilizować rynek.