Start-up Juo ma 4 mln EUR na rozwój platformy subskrypcyjnej dla e-commerce

Magdalena GłowackaMagdalena Głowacka
opublikowano: 2025-11-24 20:00

Firma Juo, dostarczająca oprogramowanie do subskrypcji produktów fizycznych, takich jak żywność czy kosmetyki, pozyskała 4 mln EUR od inwestorów finansowych oraz aniołów biznesu. Wśród nich jest Marek Gut, współzałożyciel polskiej marki Your Kaya korzystającej z usług Juo.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • ile osób robi w Polsce zakupy w modelu subskrypcyjnym
  • na których rynkach firma Juo generuje największe przychody
  • jaki jest roczny przychód cykliczny (ARR) firmy Juo
  • jak działa hybrydowy model rozliczeń Juo z klientami
  • jakie polskie marki korzystają z oprogramowania Juo i jakie produkty oferują
  • jakie nowe branże i segmenty produktów planuje rozwijać Juo w modelu subskrypcyjnym
  • jakie fundusze venture capital i aniołowie biznesu zainwestowali w Juo
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Sprzedaż produktów fizycznych w subskrypcjach to stosunkowo mały rynek w Polsce. O ile z usług abonamentowych, według raportu Santander Consumer Banku „Doświadczenia e-commerce”, korzysta 62 proc. Polaków robiących zakupy online, jedynie 0,3 proc. deklaruje kupowanie produktów w taki sposób. Tworzący oprogramowanie dla e-commerce do tego celu start-up Juo nie bazuje jednak jedynie na przychodach od polskich sklepów internetowych. Jest firmą technologiczną dostarczającą oprogramowanie w modelu SaaS. Rozlicza się ze sklepami w modelu hybrydowym — pobiera stałą opłatę za dostęp do swojej platformy i średnio 1 proc. prowizji od transakcji.

Kosmetyki i suplementy diety w subskrypcji e-commerce

Roczny przychód cykliczny (ARR) Juo sięgnął 1 mln USD, przy czym największe wpływy firma generuje na rynkach holenderskim, brytyjskim i amerykańskim. Leszek Zawadzki, współzałożyciel i prezes firmy, podkreśla, że to rynki najbardziej rozwinięte, jeśli chodzi o e-commerce. Z danych Eurocommerce wynika, że w Holandii w sieci kupuje 95 proc. osób w wieku 16-74 lata (2. miejsce za Irlandią), natomiast w Wielkiej Brytanii 91 proc. (6.). Dla porównania, w Polsce jest to 67 proc.

— Juo działa dziś głównie w sektorach, w których model subskrypcyjny jest już dobrze rozwinięty, czyli w wellness i FMCG — chodzi m.in. suplementy, kosmetyki, żywność czy środki czystości. Tam sprzedaż powtarzalna jest czymś naturalnym — mówi Alina Prelicz, współwłaścicielka i dyrektor zarządzająca Juo.

Z usług Juo w naszym kraju korzystają takie marki jak Your Kaya i Nutridome (kosmetyki, produkty higieniczne i suplementy diety) oraz MOG i Supersonic (żywność funkcjonalna). Wśród marek zagranicznych są: Mother’s Earth (odzież — Holandia), Meowbox (żywność i zabawki dla kotów — USA), Impossibrew (piwo bezalkoholowe — Wielka Brytania), Boerschappen (lokalna żywność — Holandia), Guud (suplementy diety — Belgia), Yummygums (suplementy diety — Holandia).

Nieoczywiste branże dla zakupów powtarzalnych

— W najbliższym czasie planujemy wejść w branże, które dopiero zaczynają odkrywać potencjał subskrypcji jako rozszerzenie produktów fizycznych i zmieniać jednorazowe transakcje w długofalowe relacje. Chodzi m.in. o marki oferujące fizyczne produkty z warstwą członkostwa w klubie lub usług dodatkowych — dodaje Alina Prelicz.

Jako przykład podaje obuwie do biegania i segmenty oparte na wynajmie sprzętu domowego i medycznego, których sprzedaż wiąże się z subskrypcjami części zamiennych, serwisu czy ubezpieczenia.

W rozwoju biznesu mają pomóc pieniądze pozyskane od inwestorów finansowych i aniołów biznesu. Juo zostało dokapitalizowane 4 mln EUR. Udziały w firmie objęły: fundusz venture capital Market One Capital, Peak, BADideas, Smok Ventures, FJ Labs i Lakestar, a także inwestorzy indywidualni, w tym Marek Gut, współzałożyciel marki Your Kaya, i Maciej Zawadziński, partner w funduszu Hard2beat. Wśród zagranicznych aniołów biznesu wymieniani są Mark Ransford i Louis Pfitzner.

Dzięki nowemu finansowaniu firma będzie rozwijać platformę dla programistów, zespołów operacyjnych oraz agentów AI. Juo pracuje nad obsługą MCP (Model Context Protocol), co pozwoli systemom AI bezpośrednio zamawiać i zarządzać subskrypcjami użytkowników.

— Rekrutujemy inżynierów do zespołu produktowego, aby przyspieszyć budowę nowych rozwiązań. Partnerstwa z agencjami, deweloperami i innymi firmami technologicznymi są główną strategią wzrostu, dlatego w kolejnym etapie będziemy rozwijać zespół do spraw współpracy z partnerami — mówi Paweł Tatarczuk, współzałożyciel Juo, odpowiedzialny w firmie za technologię.