Czytasz dzięki

Streaming zwalnia, ale nadal zarabia

Globalny rynek usług streamingu muzyki nadal rośnie z roku na rok, choć tempo wzrostu spadło w ujęciu kwartalnym — wynika z danych firmy badawczej Counterpoint Research.

Przychody z usług strumieniowego przesyłania muzyki online spadły o 2 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem, ale wzrosły o 13 proc. licząc rok do roku, sięgając 6,7 mld USD. To pierwszy w historii kwartalny spadek.

Zobacz więcej

Spotify

Fot. Bloomberg

— Platformy do strumieniowego przesyłania muzyki przedstawiły pewne oferty rabatowe, takie jak bezpłatna subskrypcja przez kilka miesięcy, a także obniżyły ceny płatnych subskrypcji, aby zniechęcić konsumentów do opuszczenia platformy lub przejścia na bezpłatny abonament. Spadły również dochody z reklam, ponieważ wiele firm zdecydowało się na cięcie wydatków w związku z pandemią COVID-19 — mówi Abhilash Kumar, analityk Counterpoint Research.

Największym graczem jest chiński potentat Tencent Music, który pod względem aktywnych użytkowników kontroluje 26 proc. rynku. Pomagają w tym jego spółki QQ Music, Kuwo i Kugou. Dalej są Spotify i YouTube Music z udziałami na poziomie 12 i 10 proc. Spotify nie ma sobie jednak równych, jeśli chodzi o płatne subskrypcje — tutaj jest liderem z 34 proc., wyprzedzając Apple Music — 21 proc. i Amazon Music — 15 proc.

Counterpoint Research przypomina, że branża strumieniowania muzyki była odporna na skutki COVID-19 w I kw. Ludzie byli zamknięci w domach i wzrosła liczba godzin transmisji.

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane