Czytasz dzięki

Streaming zwalnia, ale nadal zarabia

Globalny rynek usług streamingu muzyki nadal rośnie z roku na rok, choć tempo wzrostu spadło w ujęciu kwartalnym — wynika z danych firmy badawczej Counterpoint Research.

Przychody z usług strumieniowego przesyłania muzyki online spadły o 2 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem, ale wzrosły o 13 proc. licząc rok do roku, sięgając 6,7 mld USD. To pierwszy w historii kwartalny spadek.

Spotify
Spotify
Fot. Bloomberg

— Platformy do strumieniowego przesyłania muzyki przedstawiły pewne oferty rabatowe, takie jak bezpłatna subskrypcja przez kilka miesięcy, a także obniżyły ceny płatnych subskrypcji, aby zniechęcić konsumentów do opuszczenia platformy lub przejścia na bezpłatny abonament. Spadły również dochody z reklam, ponieważ wiele firm zdecydowało się na cięcie wydatków w związku z pandemią COVID-19 — mówi Abhilash Kumar, analityk Counterpoint Research.

Największym graczem jest chiński potentat Tencent Music, który pod względem aktywnych użytkowników kontroluje 26 proc. rynku. Pomagają w tym jego spółki QQ Music, Kuwo i Kugou. Dalej są Spotify i YouTube Music z udziałami na poziomie 12 i 10 proc. Spotify nie ma sobie jednak równych, jeśli chodzi o płatne subskrypcje — tutaj jest liderem z 34 proc., wyprzedzając Apple Music — 21 proc. i Amazon Music — 15 proc.

Counterpoint Research przypomina, że branża strumieniowania muzyki była odporna na skutki COVID-19 w I kw. Ludzie byli zamknięci w domach i wzrosła liczba godzin transmisji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane