Sukces może mieć wiele smaków

Materiał Partnera Strony
opublikowano: 23-04-2015, 00:00

Carte d’Or Cafe, kawiarnio-lodziarnia serwująca znane na całym świecie lody Carte d’Or, przywitała wiosnę hucznym otwarciem kolejnego punktu w warszawskiej Arkadii. Szykuje się do podboju kolejnych centrów handlowych

Otwarcie ekskluzywnej lodziarnio-kawiarni Carte d’Or Cafe w warszawskim Centrum Handlowym Arkadia odbyło się w wyjątkowej oprawie. Byli partnerzy firmy Unilever i spółki CD Cafe zarządzającej w Polsce kawiarniami Carte d’Or Cafe, przedstawiciele mediów i — jak przystało na uhonorowanie marki klasy premium — celebryci.

Zgromadzonych powitała Agnieszka Cegielska w towarzystwie Adama Szczuki, prezesa CD Cafe i Artura Czoski, dyrektora ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej CD Cafe. Nie obyło się bez magii. Na oczach wszystkich gości — Witek Iwański, młody, ale licznie już nagradzany kucharz — uznany przez Przewodnik Gault & Millau za Młody talent 2015 — wyczarowywał autorskie desery na bazie mrożonych specjałów. Było smacznie, wykwintnie i zmysłowo — tak jak zasługuje na to francuska marka.

Lody francuskie, sieć polska

Lodami Carte d’Or można się rozkoszować od 37 lat w wielu krajach Europy. Na polski rynek zostały wprowadzone w 2010 r. przez firmę Unilever. Od pięciu lat można je kupować w litrowych opakowaniach a od trzech raczyć się nimi w sieci ekskluzywnych kawiarni, która jest jedyną tego typu siecią na świecie.

— Carte d’Or Cafe to całkowicie unikalny, innowacyjny koncept lodziarnio-kawiarni. Kompleksowy pomysł na biznes franczyzowy — podkreśla Adam Szczuka, prezes CD Cafe.

— Zaczęło się trzy lata temu od przebrandowania działającej od 2000 r. lodziarni Ice Cafe na Carte d’Or Cafe. Było ich wówczas siedemnaście, dzisiaj sieć ma trzydzieści sześć lokali franczyzowych i około czterystu partnerów, którzy sprzedają lody Carte d’Or zarówno w punktach sezonowych, jak i stacjonarnych — dodaje Artur Czoska.

CD Cafe planuje dalszą rozbudowę sieci na terenie całej Polski. W tym roku ma powstać co najmniej osiem kawiarnio-lodziarni, a może być ich nawet więcej. W kolejnych latach ma przybywać po dziesięć do piętnastu lokali rocznie.

— Moglibyśmy otwierać więcej placówek, ale nie chcemy, żeby odbywało się to kosztem jakości. Polacy już przyzwyczaili się do luksusu. Chcemy więc, żeby każda z kawiarni była dopieszczona w każdym calu. Po otwarciu sami pilnujemy przez dwa, trzy tygodnie utrzymywania odpowiedniego standardu. Gdyby lodziarni było więcej, trzeba by było zwiększyć liczbę trenerów, a to może się nie sprawdzić — tłumaczy Artur Czoska. CD Cafe otwiera dwa rodzaje lokali: premium — takie jak w warszawskiej Arkadii, i standard, które są tańsze dla franczyzobiorców, co oznacza dla nich szybszy zwrot z inwestycji.

— Zakładamy, że nakłady franczyzobiorców zwrócą się po dwudziestu czterech miesiącach, ale mamy przykłady zwrotu już po ośmiu-dwunastu miesiącach — mówi szef ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej CD Cafe.

W kolejce po franczyzę…

CD Cafe zapewnia know-how, pomoc w wyszukaniu lokalizacji i podpisaniu umowy, szkolenia, usługi architekta, który pomoże zaprojektować lokal, sprzęt do sprzedaży lodów i reklamę, w czym wspomaga ją firma Unilever, właściciel marki Carte d’Or. Dzięki koncernowi lody są nieustannie promowane również w reklamach telewizyjnych.

Franczyzobiorca może zainwestować tylko w tzw. wyspę albo w cały lokal o powierzchni 60-70 mkw. lub większy — nawet ponadstumetrowy. W zależności od wyboru koncepcji wyłożyć trzeba od 150 tys. zł do 350 tys. zł netto. Koszt w dużym stopniu zależy od tego, czy lokal jest adaptowany, czy powstaje przy nowym centrum — adaptacja

jest zawsze tańsza. Największej inwestycji wymaga pełnowymiarowa lodziarnio-kawiarnia premium z obsługą kelnerską. Chętnych na każdą z form współpracy jednak nie brakuje.

— Ostatni rok pokazał, że chętnych jest tak dużo, że czasem muszą trochę poczekać na swój czas — śmieje się Artur Czoska. Ujawnia przy okazji, że są tacy franczyzobiorcy, którzy mają już po trzy umowy i czekają na podpisanie kolejnych. Firma nie stawia wygórowanych wymagań. Jak mówią jej przedstawiciele, franczyzobiorca musi spełniać dwa podstawowe warunki: dysponować odpowiednim kapitałem i mieć chęć do poszerzania horyzontów biznesu.

W zamian dostaje wiarygodność i rozpoznawalność. Franczyzobiorca zarządza siecią kawiarni, jest partnerem firmy Unilever producenta i właściciela marki lodów Carte d’Or, a także firmy CD Cafe, członka Polskiej Organizacji Franczyzodawców. W roku 2014 r. CD Cafe otrzymała Certyfikat Wiarygodności POF, który dostają franczyzodawcy, których umowy są zgodne z Europejskim Kodeksem Etyki Udzielania Franczyz.

…i lokalizacje

CD Cafe nie wyklucza, że rozwój sieci może z czasem przyspieszyć, ponieważ przy obecnej skali działalności dużo łatwiej jest pozyskać atrakcyjne lokalizacje. — Rzeczywiście dwa lata temu było znacznie trudniej znaleźć odpowiednie miejsce, teraz zaczynamy nawet odmawiać niewielkim centrom handlowym — przyznaje Artur Czoska.

Arkadia była łakomym kąskiem, ale jednocześnie sprawdzianem koncepcji zagospodarowywania większych przestrzeni. I jak się okazało, sprawdzianem dobrze zaliczonym. — Kilka tygodni przyglądaliśmy się funkcjonowaniu kawiarni. Okazało się, że rozkręca się bardzo dobrze. Będzie nawet rozbudowana o kolejne miejsca siedzące — zapowiada Artur Czoska.

CD Cafe nie zamyka się również na mniejsze miasta. Ruch tam może nie być tak duży jak w lodziarniach stolicy, ale stawki czynszu są niższe, a więc zarobki dla franczyzobiorców nie muszą być niższe niż w największych aglomeracjach. CD Cafe ma ofertę nie tylko dla franczyzobiorców. Współpracuje również z działającymi już na rynku cukierniami czy lodziarniami, które chciałyby wprowadzić do swojej oferty lody Carte d’Or bez konieczności dostosowywania się do wymogów sieci. W takim przypadku wystarczy podpisanie umowy sprzedaży lodów.

Firma nie wyklucza też ekspansji zagranicznej. Na razie wprawdzie sprecyzowanych planów nie ma, ale to się może zmienić w perspektywie najbliższych kilku lat. Przykład innowacyjnego konceptu rozwoju sieci w Polsce może być wykorzystany w innych krajach Europy Środkowo- -Wschodniej. Zwłaszcza że CD Cafe może liczyć na wsparcie takiego giganta jak Unilever, który jest nie tylko jednym z największych na świecie producentów żywności, kosmetyków i środków czystości, ale również, jak pokazuje przykład wprowadzenia na rynek marki Carte d’Or, ekspertem w produkcji najwyższej jakości deserów lodowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał Partnera Strony

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu