Szanse i ryzyko dla giełdowej branży gier w 2022 r.

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2021-12-27 07:45

O najnowszych rekomendacjach Ipopemy dla spółek z sektora gier pisaliśmy już 9 grudnia (wydano je 8 grudnia). Przed świętami analitycy ujawnili ich uzasadnienie i przedstawili prognozy i kluczowe ryzyko dla dwóch segmentów branży na 2022 r.

“Pozostajemy długoterminowo pozytywnie nastawieni do sektora, który prawdopodobnie nadal będzie korzystał z fundamentalnych trendów w preferencjach klientów, jednak zwracamy uwagę na średnioterminowe wyzwania dla branży, takie jak powolne przejście na następną generację konsol i zmiany w polityce prywatności dla urządzeń mobilnych. Po polskiej stronie, w 2022 nadal spodziewamy się powolnych aktualizacji odnośnie produkcji od producentów gier premium oraz spowolnienia wzrostu dla deweloperów mobilnych, których obecnie postrzegamy jako atrakcyjnych raczej ze względu na niską wycenę rynkową niż wysokie dynamiki poprawy wyników. Na przyszły rok proponujemy bardziej selektywne podejście i preferowanie spółek o realistycznych oczekiwaniach w porównaniu z akcjami napędzanymi nadmiernie optymistycznymi scenariuszami” - napisano w raporcie.

W segmencie premium zwrócono uwagę na to, że powolne przejście do nowej generacji prawdopodobnie zmniejszy średnioterminową bazę sprzętową, co stanowi ryzyko dla nadchodzących wielkości sprzedaży gier polskich producentów.

“W takim otoczeniu wolimy wybierać firmy z już zrealizowanymi kamieniami milowymi w produkcji, jasną podstawą do szacowania potencjału sprzedaży nowych gier i zdywersyfikowanym portfelem produkcji. Wierzymy, że taka kombinacja jest ewidentnie prezentowana przez 11 bit studios i PlayWay, podczas gdy utrzymujemy negatywne nastawienie do CD Projekt ze względu na wciąż wczesne etapy produkcji Wiedźmina 4” - dodano.

W przypadku deweloperów gier mobilnych głównym czynnikiem wpływającym na nastroje rynkowe w 2022 będą dalsze reperkusje wprowadzenia Apple’s App Tracking Transparency, choć analitycy spodziewają się, że ryzyko to zacznie wygasać, a wyniki poprawią się w ujęciu r/r.

“Z drugiej strony, sprawa Apple vs. Epic i otwarcie platform dla płatności stron trzecich prawdopodobnie zacznie powoli wpływać na rentowność branży w 2022, co stanowi dodatkowy potencjał dla naszych wycen. Wreszcie, wysokie wyceny transakcji na rynku prywatnym mogą powstrzymać polskie spółki od tej kluczowej szansy wzrostu” - wynika z raprotu.

Analitycy pozostają pozytywnie nastawieni do Ten Square Games i Huuuge’a, ponieważ spodziewają się, że obie spółki ustabilizują wyniki finansowe w nadchodzących kwartałach, przy czym pierwsza ze spółek ma na celu powrót na ścieżkę wzrostu, a druga skupia się na rentowności w nadchodzącym 2022E.

spółkarekomendacjapoprzedniacena docelowa w złpoprzednia
CD Projektsprzedajsprzedaj120140
11 bit studioskupujkupuj600640
Huuugekupujkupuj4455
PlayWaykupujkupuj505590
Creepy Jartrzymajkupuj830900
Ultimate Gamestrzymajkupuj2635
Ten Square Gameskupujkupuj430630

Rekomendacje z 8 grudnia