Konkurencja, w tym Alphabet i Salesforce, również pracuje nad własnymi produktami opartymi na AI, aby pomóc klientom w wykorzystaniu nowoczesnej technologii do przyspieszenia i automatyzacji niektórych zadań.
Office AI, który był testowany przez około 600 klientów, będzie dostępny za 30 USD miesięcznie za użytkownika, co jest wyższą ceną niż płaci obecnie większość klientów biznesowych. Produkt ten umożliwia pracownikom wykorzystywanie danych internetowych i wewnętrznych informacji firmy do analizy arkuszy kalkulacyjnych, generowania prezentacji i przewidywania problemów biznesowych.
Microsoft planuje również wprowadzenie asystenta Copilot w systemie Windows, który umożliwia wykonywanie różnych czynności, takich jak kopiowanie i wklejanie tekstu, przepisywanie, podsumowywanie i wyjaśnianie treści. Copilot odpowiada na pytania użytkowników systemu Windows i pomaga w różnych zadaniach, takich jak wyszukiwanie informacji o atrakcjach w pobliżu. Firma testuje z grupą konsumentów i małych firm także narzędzia AI pakietu Office.

