Tak źle w hotelach jeszcze nie było [PODCAST]

opublikowano: 01-12-2020, 10:00

38 proc. osób zatrudnionych bezpośrednio w hotelarstwie już straciło pracę. Kolejne 16 proc. miejsc pracy może zniknąć jeszcze przed nowym rokiem - informowała niedawno Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego. Obłożenie w hotelach również jest wyjątkowo niskie. W październiku 43 proc. obiektów odnotowało średnią frekwencję poniżej 20 proc. Kto ma największe problemy? Jakiej pomocy potrzebują i oczekują hotelarze? O tym rozmawiamy w dzisiejszym Podcaście Antykryzysowym.

- Daleki jestem od formułowania czarnowidzkich prognoz, ale nigdy w karierze, i dotyczy to też moich starszych kolegów, nie spotkaliśmy się z tak głębokim kryzysem, jaki mamy w tej chwili. Jeżeli chodzi obłożenie w hotelach miejskich, to są to liczby jednocyfrowe, czego nigdy do tej pory nie doświadczyliśmy. Można było mówić o różnych sezonach, w zależności od pogody, w hotelach np. wypoczynkowych, zresztą to co widzieliśmy w ostatnim okresie letnim, to był ten boom, ale tylko w pewnej części hoteli. Pamiętajmy, że resorty czy obiekty skierowane do turysty indywidualnego, typowo wypoczynkowe, wakacyjne, to jest 25 do 30 proc. ogółu bazy hotelowej w Polsce. W hotelach miejskich czy tych nastawionych na turystę tzw. turystycznego w listopadzie obłożenie wynosi 8-9 proc. Pamiętajmy, że rentowność, w zależności od miejsca, rodzaju obiektu itd., jest różna, ale ta rentowność zaczyna być powyżej 50-60 proc. obłożenia w hotelu. Nikt nie przyjmował w najczarniejszych scenariuszach, że obłożenie może spaść do obecnych wartości - mówi Rafał Szmytke, prorektor Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane