W I kw. 2021 r. wartość rodzimego rynku reklamy online wzrosła r/r o 17 proc., co zdaniem IAB Polska i PWC, autorów badania AdEx, było bardzo dobrym wynikiem. W II kw. dynamika jeszcze się zwiększyła, do 28 proc. W efekcie w pierwszym półroczu reklamodawcy wydali na komunikację w internecie 2,9 mld zł (+22,6 proc. r/r).
„Tak wysoki przyrost wydatków na reklamę cyfrową jest na pewno miłym zaskoczeniem, ponieważ indeksów na poziomie powyżej 20 proc. nie widzieliśmy od lat. Jest jednak łatwo wytłumaczalny, gdyż wynika z ogromnego przyspieszenia procesów cyfryzacji spowodowanych pandemią. W efekcie wydatki na reklamę online już teraz osiągają poziomy, na które w przedpandemicznym świecie musielibyśmy jeszcze czekać” – mówi cytowany w komunikacie prasowym Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
45 proc. udziału w rynku ma reklama graficzna (display – statyczne obrazy na wyświetlaczach – oraz wideo), a istotne znaczenie (32,9 proc.) ma jeszcze SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach.
