Czytasz dzięki

Technologia ratuje polskie firmy

opublikowano: 02-08-2020, 22:00

Digitalizacja pozwala milionom pracowników i konsumentów dostosować się do nowych realiów.

83 proc. konsumentów twierdzi, że technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) w dużym stopniu pomogły im poradzić sobie ze skutkami pandemii. Największe poczucie wsparcia mają milenialsi rozwijający karierę zawodową — wynika z najnowszego badania firmy Ericsson. Ankietowani oczekują od operatorów prospołecznych działań, polegających m.in. na dostarczaniu darmowych usług pracownikom tzw. pierwszej linii (np. w służbie zdrowia) oraz niepobieraniu odsetek za opóźnienia w płatnościach.

— Wraz ze wzrostem użytkowania sieci rosną również oczekiwania użytkowników dotyczące aktywności technologicznych, związanych zwłaszcza z wdrożeniem lub rozbudową sieci 5G — mówi Marcin Sugak, ekspert firmy Ericsson.

Według szacunków Polskiego Instytutu Ekonomicznego wprowadzenie pracy zdalnej i domowe kwarantanny spowodowały zwiększenie ruchu w sieci internetowej i wydłużenie o ponad 50 proc. rozmów telefonicznych. Krajowi operatorzy odnotowali wzrost przesyłu danych o 10-40 proc. Aż dziw, że dotychczasowa technologia 4G/LTE podołała niespotykanym przed pandemią obciążeniom. 60 proc. ankietowanych przez Ericssona uważa, że bardzo ważne jest, aby dostawcy usług utrzymywali odporność i jakość sieci. Środkiem do celu mogą być inwestycje w standard piątej generacji. Oferuje on większą przepustowość danych — do 20 gigabitów na sekundę. To 60 razy więcej niż 4G i nawet 20 razy więcej od stosowanych na dużą skalę gigabitowych światłowodów. Ale co ważniejsze: 5G zapewnia znacznie mniejsze opóźnienie — do niemal czasu rzeczywistego, co otwiera drogę do zastosowań kojarzonych z filmami science fiction. Przykładem są operacje chirurgiczne na odległość.

Sprawdź program konferencji "E-commerce Development", 28 października, stacjonarnie w Warszawie lub on-line >>

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane