Spółka poprosi inwestorów o 53,3 mln zł. Część wyda na zakupy i kanał telewizyjny Machina TV.
Platforma Mediowa Point Group (PMPG) planuje przejęcia niemal we wszystkich segmentach swojego biznesu. Po emisji będzie dysponować 53,3 mln zł. Nie precyzuje, ile przeznaczy na akwizycje.
— Prowadzimy rozmowy z wieloma firmami. Kwoty zależą od wyników negocjacji — mówi Michał Lisiecki, prezes Point Group.
Finał rozmów został odłożony do czasu wpłynięcia na konta spółki pieniędzy z emisji.
— Pierwszych przejęć można spodziewać się w wakacje — dodaje prezes.
Wiadomo za to, ile firma wyda na uruchomienie platformy multimedialnej Machina TV. Ma ona kosztować 14,5 mln zł. Według zarządu, całkiem realne jest wprowadzenie tego programu na satelity i do telewizji kablowych.
Spółka podkreślała wielokrotnie, że ma w planach uruchomienie dziennika. Teraz potwierdza, że dziennik powstanie — ale nie tradycyjny, ale internetowy. Jak zapewnia prezes, będzie to „medium obywatelskie”, współtworzone przez czytelników. Firma wykorzysta w tym celu posiadaną markę zamkniętego tygodnika „Ozon”.
A co z planami odkupienia 49 proc. udziałów w Presspublice, wydawcy „Rzeczpospolitej”? Prezes Lisiecki mówi, że nadal jest zainteresowany transakcją, ale na razie resort skarbu nie podjął decyzji. W każdym razie ewentualny zakup na pewno nie byłby finansowany z obecnej emisji.
Nie wiadomo też, co będzie z projektem wirtualnego operatora. Spółka dysponuje koncesją na taką działalność.
— Na razie analizujemy taką możliwość. Pierwszym krokiem będzie jednak zapowiedziana w prospekcie digitalizacja naszych wszystkich treści. Potem ewentualnie mógłby powstać taki projekt jako jeden ze sposobów dystrybucji — powiedział Michał Lisiecki.
Zapisy na akcje potrwają od 10 do 28 kwietnia.