Tell dostanie tylko 15 mln zł

Zbigniew Kazimierczak
opublikowano: 2005-10-04 00:00

W transzy drobnych inwestorów była podobno duża nadsybskrypcja, ale cenę w ofercie Tella ustaliły instytucje finansowe.

Cena emisyjna 350 tys. nowych akcji Tella, specjalizującego się w sprzedaży telefonów i usług dla sieci komórkowej Orange, wyniesie 46,50 zł. To blisko dolnych widełek ustalonych wcześniej na 45-55 zł.

— Jesteśmy zadowoleni z tej ceny — mówi jednak Rafał Stempniewicz, prezes poznańskiej firmy.

Z naszych informacji wynika, że oferta publiczna Tella cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów indywidualnych. W tej transzy wystąpiła spora nadsubskrypcja. Ale cena emisyjna jest efektem uzgodnień z instytucjami finansowymi.

— Jeżeli ktoś kupuje duży pakiet, to decyduje o cenie. Takie zasady obowiązują na rynku — komentuje Rafał Stempniewicz.

Inwestorzy finansowi są już po budowie księgi popytu, dziś zakończą zapisy na akcje.

Przy ustalonej cenie Tell, po uwzględnieniu kosztów emisji, pozyska około 15,3 mln zł. To mniej niż oczekiwane 20 mln zł, zapisane w prospekcie emisyjnym.

— Ale nie ma problemu. Gdy zabraknie nam tych kilku milionów złotych, to je pożyczymy — tłumaczy prezes.

Pieniądze z emisji Tell chce przeznaczyć na przejęcia mniejszych sieci sprzedaży. Celem akwizycji ma być wzrost liczby placówek ze 153 do 250 na koniec 2006 r. Wraz z rozszerzaniem działalności mają rosnąć zyski spółki. Na ten rok zaplanowano ponad 3,2 mln zł, a na przyszły już blisko 5,5 mln zł.