Ogłoszona w poniedziałek przerwa ma obowiązywać w terminie od 8 do 13 lutego. Spowodowana jest brakami w dostawach stali, co jest następstwem wybuchu w jednej ze stowarzyszonych z motoryzacyjnym gigantem stalowni.

Eksplozja w zakładzie Aichi Steel, do której doszło 8 stycznia ograniczyła bowiem znacząco produkcję specjalistycznej stali, a w konsekwencji części stalowych. Według szacunków koncernu, stalownia z Chita, w centralnej części kraju, ma być w stanie wznowić produkcję w marcu.
Około 40 proc. swojej globalnej produkcji Toyota realizuje w japońskich fabrykach.
W 2015 r. Toyota wyprodukowała w ramach marek Toyota i Lexus oraz Daihatsu Motor i Hino Motors 4 mln pojazdów w Japonii. , z czego około 46 proc. trafiło na eksport. W samym tylko grudniu dziennie wytwarzano około 13,6 tys. pojazdów dziennie, o 10 proc. więcej niż rok wcześniej, głównie dzięki rozpoczęciu produkcji najnowszego modelu hybrydowego Priusa.
Prognoza spółki na ten rok zakłada wyprodukowanie 10,2 mln samochodów, co oznaczałoby wzrost o około 50 tys. względem roku 2015.