Twitter +73 proc. w debiucie

WST, MarketWatch
opublikowano: 2013-11-07 16:50

Bezsprzecznie najważniejszym wydarzeniem czwartkowej sesji w USA był debiut akcji Twittera. Wejście operatora serwisu z mikroblogami na parkiet NYSE było niezwykle udane.

Cena po jakiej rozpoczął się handel akcjami Twittera wyniosła 45,10 USD. Oznacza to, że w stosunku do ceny po jakiej sprzedawano akcje w ramach oferty IPO (26 USD) kurs debiutu był o 73,4 proc. wyższy. Przy takim kursie kapitalizacja spółki wyniosła 25,04 mld USD.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg
None
None

Kolejne minuty przyniosły dalszy wzrost wyceny. Po około 15 minutach kurs doszedł do poziomu 50 USD i przebił poziom notowań Facebooka. Potem doszło do korekty początkowych wzrostów i kurs nieco opadł. Ostatecznie dzień zakończył na poziomie 44,90 USD. Najwyższą wartość w ciągu dnia jaką osiągnął to 50,09 USD. 

Do debiutu doszło po prawie 1,5 godziny od otwarcia handlu gdyż powstały spore trudności z realizacją zleceń. Kilkukrotnie zmieniano przedział cenowy po jakim miał rozpocząć się handel walorami Twittera. Według niepotwierdzonych jeszcze informacji, popyt na akcje Twittera 30 razy przewyższał podaż.

W otwierającej handel transakcji właściciela zmieniło aż 11 mln akcji spółki.

Do inwestorów w ramach oferty IPO trafiło łącznie 70 mln walorów spółki. Z oferty publicznej spółka pozyskała 1,82 mld USD.

$TWTR is officially #OPEN on the #NYSE at $45.10 http://t.co/plnsT51KhH #TwitterIPO

 

Debiut spółki z San Francisco był jednym z najbardziej wyczekiwanych w tym roku.

Popularność serwisu systematycznie rośnie, co znajduje również odzwierciedlenie w wynikach, choć firma nadal jest nierentowna. W trzecim kwartale tego roku jej przychody wzrosły ponad dwukrotnie do 168,6 mln USD z 82,3 mln rok wcześniej. Pogłębiła się natomiast z 21,6 do 64,6 mln USD strata netto.

We just priced our IPO. pic.twitter.com/NWXaO4Myq0