Czytasz dzięki

Uber zmienia barwy na zielone

opublikowano: 09-09-2020, 22:00

20 lat — tyle daje sobie platforma na wycofanie się z przewozów przy wykorzystaniu aut spalinowych.

Uber zobowiązał się do transformacji w bezemisyjną platformę transportową do 2040 r. Przewozy, realizowane w 10 tys. miast na sześciu kontynentach, będą obsługiwane przez pojazdy bezemisyjne, komunikację miejską i urządzenia transportu osobistego. Do celu ma prowadzić inwestycja — 800 mln USD na wsparcie zmiany pojazdów na elektryczne przez setki tysięcy kierowców w Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Krokiem w kierunku bezemisyjności jest zapowiedź, że za pięć lat połowa kursów w Amsterdamie, Berlinie, Brukseli, Lizbonie, Londynie, Madrycie i Paryżu będzie odbywać się z wykorzystaniem aut elektrycznych.

Uber chce, by w 2040 r. wszystkie auta kierowców korzystających z jego
platformy był elektryczne. Przeznaczy na ten cel blisko 1 mld USD.
Zobacz więcej

EKOOBIETNICA:

Uber chce, by w 2040 r. wszystkie auta kierowców korzystających z jego platformy był elektryczne. Przeznaczy na ten cel blisko 1 mld USD. AdobeStock

Uber zamierza także rozwijać usługę Uber Green, w ramach której pasażerowie mogą zamówić przejazd autem niskoemisyjnym. Do końca 2021 r. liczba miast, w których jest dostępna, wzrośnie do 60 (obecnie przejazd elektrykiem można zamówić w 37 miastach). W Polsce Uber Green działa w Krakowie.

— Jako największa platforma mobilności miejskiej w Europie chcemy wspierać walkę ze zmianami klimatycznymi i rozwój rozwiązań ekologicznych — mówi Michał Konowrocki, dyrektor zarządzający Ubera Polska.

Platforma nawiązuje również współpracę z przedstawicielami przemysłu motoryzacyjnego i energetycznego, która ma ułatwić modernizację floty partnerów. Podpisała umowę z koncernem Renault-Nissan — kierowcy realizujący przejazdy za pośrednictwem Ubera będą mieli dostęp do niedrogich pojazdów elektrycznych. W Wielkiej Brytanii Uber dogadał się z BP, dzięki czemu w Londynie powstaną strefy do ładowania aut elektrycznych. We Francji z kolei, dzięki współpracy z EDF, powstanie infrastruktura do szybkiego ładowania i niedrogie domowe zestawy ładujące.

Uber opublikował również nowy raport dotyczący rozwoju elektrycznego transportu współdzielonego w Europie. „SPARK! Partnering to electrify Europe” identyfikuje bariery, które blokują zmianę napędu przez kierowców komercyjnych (w szczególności dotyczące ładowania i opłacalności), i prodpowiada, jak wspólnymi siłami mogą pomóc je pokonać: Uber, producenci samochodów, firmy energetyczne, miasta i rządy.

— Wierzymy, że przy współpracy sektora prywatnego i publicznego transport współdzielony w największych miastach europejskich może stać się bardziej ekologiczny. Osiągnięcie tego celu bedzie impulsem dla zielonej transformacji w Polsce — mówi Michał Konowrocki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane