Koncern Unilever zamierza albo osobno wprowadzić na giełdę, albo nawet sprzedać swój biznes związany z herbatą, informuje Reuters.
fot. Bloomberg
Koncern Unilever zamierza albo osobno wprowadzić na giełdę, albo nawet sprzedać swój biznes związany z herbatą, informuje Reuters.
Brytyjsko-holenderska firma, która jest jednym z czołowych producentów artykułów spożywczych i chemii gospodarczej na świecie, z dużym prawdopodobieństwem wprowadzi na giełdę wydzielony ze swoich struktur dział herbaciany, lub przeprowadzi jego bezpośrednią sprzedaż.
Szacuje się, że wartość globalnego biznesu herbacianego Unilever kształtuje się na poziomie 3 mld EUR rocznie.
Cytowany przez agencję Alan Jope, dyrektor generalny koncernu stwierdził, że rozważane są różne opcje obejmujące zarówno sprzedaż typu spinoff, jak i częściowe lub całkowite pozbycie się tego aktywa. Dodał, że nie wyznaczono żadnych ram czasowych dla potencjalnej transakcji, ale samo wydzielenie, w tym biur, linii produkcyjnych i pracowników powinno zostać zakończone do końca bieżącego roku.
Można sobie doskonale wyobrazić, jak Unilever Tea Co staje się samodzielną firmą na giełdzie z własnym IPO. Takie rozwiązanie byłoby bardzo trudne do przeprowadzenia w naszej starej strukturze - powiedział Jope.
Pod koniec ubiegłego roku Unilever odszedł do swojej dwupoziomowej struktury na rzecz jednej korporacji z siedzibą w Londynie.
Jope podkreślił, że firma jest otwarta na propozycje od firm private equity, które mogą być zainteresowane zakupem herbacianego biznesu, w którym najbardziej znanymi markami są PG Tips i Lipton.